Gå til innhold

Hjelp! E34 520 fusker ved høyt turtall!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde idag at motoren plutselig begynte å fuske når jeg ga på litt?!

Kjente antydninger til bittesmå rykk ved bånn gass i går kveld, men ikke noe nevneverdig. Men nå ista var det ille.. Bilen går helt fint på tomgang og lave turtall, men så fort jeg øker turtallet drastisk, begynner bilen å rykke og nappe og dra forferdelig dårlig!

Har åpent filter på bilen, og vet ikke hvor lenge dette har sittet på da jeg kjøpte bilen på lørdag, men mistenker at det kan ha tatt knekken på luftmassemåleren.. Prøvde å se etter løse vakumslanger, men fant ikke noe..

Og det verste var at når jeg ga full pinne på 3. gir kom det et lite "smell" fra motorrommet så jeg kjente det rykket i gasspedalen?? Hva i all verden er det?

Noen som har vært borti noe lignende? Takker for alle svar!

Skrevet

BUMP!

Har fått greie på at det mest sannsynlig bare er dårlige tennplugger da de ofte slites veldig fort på E34.. I verste fall kunne det i tillegg være en coil eller to som var gåen..

"Smelle-lyden" jeg hørte var da mest sannsynlig bare ettertenning som en følgefeil av overnevnte..

Begynner som lærling på det lokale BMW verkstedet til høsten, så jeg får allerede benytte meg av servicen på forhånd.. Så jeg skal inn i morgen da det er "hobbykveld" å koble til diagnosetesteren å prøve å bytte tennplugger etc..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...