Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger ut bildene fra demonteringen nå, hva tror dere? Ingen sprekker å se i toppen, men her har det hvertfall lekket et eller annet sted. La merke til at de blanke stål-ringene rundt sylindrene(i pakningen) er "klemt ut" , se bildene.

xclq0xc0ab3qhqhg2jj7.jpg

7q5mlezjqmefaqa8feoq.jpg

ijs36x9t2ybzth5u8wrm.jpg

sboxog7beawhkgffr6q1.jpg

i75ey6j9954f516ovadw.jpg

00eu7sxx59507ui6nful.jpg

7nmz9ttxh5n6ma7b8tme.jpg

c91vjiiox76zofxekqw3.jpg

jqz1z72vki058g1vvrzh_thumb.jpg

Skrevet

denne ser ut til å ha stått lenge ute... du er nok nødt til å hone sylinderene og vaske/rense stemplene godt og event. bytte stempelringer!! Den sylinderen som har fått vann i seg kommer av vann som har rent ned via en av kanalene i motoren.. Hvis en motor "bruker" vann og det kommer inn i forbrenningskammeret når motoren går så blir sylinderen og stempelet helt rent og blankt! :) Hva skal du med denne motoren foresten? :D

Skrevet

ja den har stått lenge , forrige eier sa den hadde olje i kjølevannet, den kokte og gikk på 5 sylindre (gikk dårlig)

Hvordan ser jeg om det er toppakningen eller toppen som er gåen? Jeg skal uansett trykkteste og plane toppen (i den rekkefølgen;p )

Skrevet

men det er da vel ikke noen grunn til å plane toppen hvis den er ødelagt? Det er jo noe galt med motoren, det vet jeg jo. Men det jeg ikke vet er om det er pakningen eller sprekk i toppen. Håper noen her kan se på bildene og vurdere det. Skal prøve å ta flere bilder av pakningsflaten, ble litt vanskelig å se..

Skrevet

fikk følgende symptomer fra forrige eier:

"Det begynte vel med at det virka som om en plugg var gåen. Så bytta dem.

Etterhvert ble det værre. Så bytta en del coiler. Og til slutt så funka

ingenting lengre... Mange sylindre som ikke var i drift"

Heller det mest mot topp-havari eller pakningen?

Skrevet

Ut ifra symptomene du presenterer så hørtes det ut som enten skikkelig gåen toppakning eller en alvorlig sprekk , der summen av feilene lager en stor kompresjonslekasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...