jensemann23 Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Legger ut bildene fra demonteringen nå, hva tror dere? Ingen sprekker å se i toppen, men her har det hvertfall lekket et eller annet sted. La merke til at de blanke stål-ringene rundt sylindrene(i pakningen) er "klemt ut" , se bildene.
jensemann23 Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 se på bilde nr 5 ovenfra, der det er vann i sylinderen. kan det være defekt toppakning der, eller må jeg regne med sprekk i toppen?
allern Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 denne ser ut til å ha stått lenge ute... du er nok nødt til å hone sylinderene og vaske/rense stemplene godt og event. bytte stempelringer!! Den sylinderen som har fått vann i seg kommer av vann som har rent ned via en av kanalene i motoren.. Hvis en motor "bruker" vann og det kommer inn i forbrenningskammeret når motoren går så blir sylinderen og stempelet helt rent og blankt! Hva skal du med denne motoren foresten?
jensemann23 Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 ja den har stått lenge , forrige eier sa den hadde olje i kjølevannet, den kokte og gikk på 5 sylindre (gikk dårlig) Hvordan ser jeg om det er toppakningen eller toppen som er gåen? Jeg skal uansett trykkteste og plane toppen (i den rekkefølgen;p )
Loffen Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Du planer alltid toppen når du har den av, og ser derfor ingen grunn til å trykkteste den først.
jensemann23 Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 men det er da vel ikke noen grunn til å plane toppen hvis den er ødelagt? Det er jo noe galt med motoren, det vet jeg jo. Men det jeg ikke vet er om det er pakningen eller sprekk i toppen. Håper noen her kan se på bildene og vurdere det. Skal prøve å ta flere bilder av pakningsflaten, ble litt vanskelig å se..
Sir Hofstad Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Feilmontert,varmkjørt eller defekt topp, eller alle 3.
jensemann23 Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 kan du utdype de 2 første? Er det garantert at jeg må ha ny topp, er det det du sier?
jensemann23 Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 fikk følgende symptomer fra forrige eier: "Det begynte vel med at det virka som om en plugg var gåen. Så bytta dem. Etterhvert ble det værre. Så bytta en del coiler. Og til slutt så funka ingenting lengre... Mange sylindre som ikke var i drift" Heller det mest mot topp-havari eller pakningen?
oddis Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Ut ifra symptomene du presenterer så hørtes det ut som enten skikkelig gåen toppakning eller en alvorlig sprekk , der summen av feilene lager en stor kompresjonslekasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå