Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis som har en E36 med 230 Volvo 16V turbo motor, på ca 500 hk. En Svenske som jeg kjenner har en over grom E30 med 230 8V med 500 og 700 nm. Masse carbon som dører og div, er bare over grom. Så Volvo motor skal man ikke le av.

Skrevet

Du fikk ikke mye støtte her,hehe

Du får gjøre motsatt i stede, m20b25 i en 240 kunne jo blitt småartig,sveis sperra så har du herjebil (panservogn med jetmotor,haha) :wink:

Skrevet
En kompis som har en E36 med 230 Volvo 16V turbo motor, på ca 500 hk. En Svenske som jeg kjenner har en over grom E30 med 230 8V med 500 og 700 nm. Masse carbon som dører og div, er bare over grom. Så Volvo motor skal man ikke le av.

tøft! va noe sånt jeg kunne tenkt meg. volvo motorer er billig trim.

Skrevet

driver selv å setter volvo motor i e30, kulturkrasj men effektivt.

jeg skal bruke m3 e36 5 trinn kasse og clutchus fra volvo.

du må nok lage adapter sjøl, men jeg ville tatt kontakt med sten parner i sverige, stenparnermotor.com.

men det er billigere å bruke volvo girkasse og heller modde mellomakselen. det er mye volvokasser til salgs, alt fra orginalt til dogbox til en billig penge.

motorfester og bunnpanne må du nok lage selv, det er ikke store jobben.

håper det var litt til hjelp blant alle di trangsynte innleggene, du vil få en veldig effektiv bil p.g.a vektfordelinga.

Skrevet
driver selv å setter volvo motor i e30, kulturkrasj men effektivt.

jeg skal bruke m3 e36 5 trinn kasse og clutchus fra volvo.

du må nok lage adapter sjøl, men jeg ville tatt kontakt med sten parner i sverige, stenparnermotor.com.

men det er billigere å bruke volvo girkasse og heller modde mellomakselen. det er mye volvokasser til salgs, alt fra orginalt til dogbox til en billig penge.

motorfester og bunnpanne må du nok lage selv, det er ikke store jobben.

håper det var litt til hjelp blant alle di trangsynte innleggene, du vil få en veldig effektiv bil p.g.a vektfordelinga.

Tusen takk d var på tide at noen som er av samme hjerte som meg fant tråden.

Så for meg at jeg ordna nye motorfester å et adapter til bmw girkassa så jeg kunne bruke den orginale akslingen.

Har fått en del tips hær og der men ennå ikke funne noen som har stål peiling på akkurat dette. Men det er slett ikke umulig at dette blir et prosjekt som går i boks.

så takk en til gang for tipset

Skrevet

jeg vil trur det ikke er så mye orginal volvo innmat i disse motorene

• 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...