janders Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 jeg har oppdaget bensin i oljen på min 87mod m20b25!! jeg har blitt fortalt at d kan skyldes sprukket topp, gåen toppakning eller gåen stempelringer... er det mer det kan være?? jeg har plukket av toppen å ser ingen feil på toppakning... jeg har lyst til å få motoren sprekere for en litt rimelig penge!! noen som har noen råd elr eventuelt pris på slikt? elr er det noen som har en topp liggene som er "grom"?? HJELP!!
Bimmerlars Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Sannsynligvis stempelringer vil jeg tro. Røyk den blått da?
Fliid Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Bensin i oljen er høyst normalt ved mye småkjøring osv. slik vi driver med her til lands. Det er da viktig hvor stor mengde bensin det var/er snakk om. Hvor mange kilometer det har gått siden sist oljeskift er og viktig. Før du plukket av toppen så skulle du tatt en kompresjonstest, da ville du fått kalre indikasjoner på om noe var galt. Om vi tar værst tenkelige tilfelle, mye bensin i olje, få kilometer siden oljeskift, og dårlig kompresjon på en sylinder eller flere. Da snakker vi at her må noe gjøres
mbkomfort Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Ja det kan skyldes dårlig forbrenning og mye småkjøring. F.eks. dårlige tenningsdeler, en eller flere dårlige bensindyser.. Trenger ikke være noe alvorlig galt.
S.Hafsmo Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 hmm.. en kompis av meg har samme problemet på en '97 toyota camry, men den økte ca. 1 cm på peilepinnen på hver tank bensin. endte med at han kjøpte seg volvo..
E36Cab1 Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Dårlig tetning på ringene! Viss du fortsatt er usikker,monter ihop og ta en lekkasje-test. Merker det også sikkert som trykk i bunnpanna.
janders Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Bensin i oljen er høyst normalt ved mye småkjøring osv. slik vi driver med her til lands. Det er da viktig hvor stor mengde bensin det var/er snakk om. Hvor mange kilometer det har gått siden sist oljeskift er og viktig. Før du plukket av toppen så skulle du tatt en kompresjonstest, da ville du fått kalre indikasjoner på om noe var galt. Om vi tar værst tenkelige tilfelle, mye bensin i olje, få kilometer siden oljeskift, og dårlig kompresjon på en sylinder eller flere. Da snakker vi at her må noe gjøres motoren går bare på 5 sylindere!! tror det er nr 4... oljeskift er en stund siden, men den har nesten ikke blitt kjørt siden...
janders Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Kan da høres ut som det ikke er kompresjon på syl 4. kan være stempelringer som er gåen da?
Rayb Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 kan være stempelringer som er gåen da? Absolutt! Dette høres ikke bra ut... Kan også være så gale at stempelet på den sylinderen er litt "opp-tygget" på kantene p.g.a. tenningsbank, evt. sylinderveggen på den aktuelle sylinderen kan være skadet (skrapet/ripet opp) Ta ut tennpluggen på den sylinderen og se om den er skadet på noen måte. Ikke meningen å "svart-male" situasjonen din, men som sagt, dette høres ikke bra ut...
E36Cab1 Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 E36cab1, nå må du da ikke ta helt på vei her. Og med det meiner du...????
BreitBau Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Hehe.. Vel altså.. Kan vel også være coilen for eksempel? Eller en svidd Hjerne.. Er vel mange ting.. Kan flytte litt rundt på coilene og høre om det blir værre om du tar ut enda en coil (Da skal den jo gå på 4, helt til du finner ut hvem som er defekt, og da går den på 5) Etter som jeg kan se situasjonen så trenger det ikke være så sinnykt alvorlig, om ikke bensinen tenner, så vil jo selvfølelig ikke denne bare forsvinne ut eksosen.. Deler av bensninen finner også ganske fint veien ned til bunnpanna.. Kan være så enkelt som en død coil? Er greit å komme med alle skrekkscenarioer, men er vel best å kanskje bare begynne med å feilsøke? Sjekke at alle dyser og coiler får strøm. Sjekke at alle coilene GIR strøm.. Sjekke pluggen på den døde sylinderen.. og DERETTER begynne med de litt værre tingene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå