Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har oppdaget bensin i oljen på min 87mod m20b25!! jeg har blitt fortalt at d kan skyldes sprukket topp, gåen toppakning eller gåen stempelringer... er det mer det kan være??

jeg har plukket av toppen å ser ingen feil på toppakning...

jeg har lyst til å få motoren sprekere for en litt rimelig penge!! noen som har noen råd elr eventuelt pris på slikt?

elr er det noen som har en topp liggene som er "grom"??

HJELP!!

Skrevet

Bensin i oljen er høyst normalt ved mye småkjøring osv. slik vi driver med her til lands.

Det er da viktig hvor stor mengde bensin det var/er snakk om. Hvor mange kilometer det har gått siden sist oljeskift er og viktig.

Før du plukket av toppen så skulle du tatt en kompresjonstest, da ville du fått kalre indikasjoner på om noe var galt. Om vi tar værst tenkelige tilfelle, mye bensin i olje, få kilometer siden oljeskift, og dårlig kompresjon på en sylinder eller flere. Da snakker vi at her må noe gjøres

Skrevet

Ja det kan skyldes dårlig forbrenning og mye småkjøring. F.eks. dårlige tenningsdeler, en eller flere dårlige bensindyser.. Trenger ikke være noe alvorlig galt. :-)

Skrevet

hmm.. en kompis av meg har samme problemet på en '97 toyota camry, men den økte ca. 1 cm på peilepinnen på hver tank bensin.

endte med at han kjøpte seg volvo..

Skrevet
Bensin i oljen er høyst normalt ved mye småkjøring osv. slik vi driver med her til lands.

Det er da viktig hvor stor mengde bensin det var/er snakk om. Hvor mange kilometer det har gått siden sist oljeskift er og viktig.

Før du plukket av toppen så skulle du tatt en kompresjonstest, da ville du fått kalre indikasjoner på om noe var galt. Om vi tar værst tenkelige tilfelle, mye bensin i olje, få kilometer siden oljeskift, og dårlig kompresjon på en sylinder eller flere. Da snakker vi at her må noe gjøres

motoren går bare på 5 sylindere!! tror det er nr 4... oljeskift er en stund siden, men den har nesten ikke blitt kjørt siden...

Skrevet

kan være stempelringer som er gåen da?

Absolutt! Dette høres ikke bra ut...

Kan også være så gale at stempelet på den sylinderen er litt "opp-tygget" på kantene p.g.a. tenningsbank, evt. sylinderveggen på den aktuelle sylinderen kan være skadet (skrapet/ripet opp)

Ta ut tennpluggen på den sylinderen og se om den er skadet på noen måte.

Ikke meningen å "svart-male" situasjonen din, men som sagt, dette høres ikke bra ut...

Skrevet

Hehe.. Vel altså.. Kan vel også være coilen for eksempel? Eller en svidd Hjerne..

Er vel mange ting.. Kan flytte litt rundt på coilene og høre om det blir værre om du tar ut enda en coil (Da skal den jo gå på 4, helt til du finner ut hvem som er defekt, og da går den på 5)

Etter som jeg kan se situasjonen så trenger det ikke være så sinnykt alvorlig, om ikke bensinen tenner, så vil jo selvfølelig ikke denne bare forsvinne ut eksosen.. Deler av bensninen finner også ganske fint veien ned til bunnpanna.. Kan være så enkelt som en død coil?

Er greit å komme med alle skrekkscenarioer, men er vel best å kanskje bare begynne med å feilsøke? Sjekke at alle dyser og coiler får strøm. Sjekke at alle coilene GIR strøm.. Sjekke pluggen på den døde sylinderen..

og DERETTER begynne med de litt værre tingene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...