jensemann23 Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Skal levere inn toppen (m50b25) for trykktesting. Må jeg ut med alle ventilene og styringene, eller holder det med bare å ta av kammene?
jensemann23 Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 bump Og hva er forskjellen på trykktesting og røntgen? Hva koster meszt, og hva er best?
Loffen Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Du må av med alt. Toppen skal være helt plan i anleggsflaten - ingenting kan stikke nedom mao.
jensemann23 Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 men ventilene stikker da ikke nedom når kammene er tatt av??
E36Cab1 Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Ventilene skal ikkje demonteres,men kammen(e) må taes av,samt anna "løsøre" i vippetøyet.
Loffen Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Jo, innsugsventilene på 2-litern stikker nedom planet. På 2,5-litern tror jeg både innsug og eksos stikker nedom...
Dirty Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 ventilene stikker Ikke utenfor på en m50b20 iallefall
jensemann23 Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 hva skal jeg tro ? Er jo endel jobb å demontere ventilene. Må de av eller ikke??? Jeg var på verkstedet og fikk sjekket toppen for skjevhet, den var ikke skjev. Men bør vel planes uansett
Loffen Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 ventilene stikker Ikke utenfor på en m50b20 iallefall Jo, innsugsventilene gjorde det på min topp. På de tre guidene jeg fulgte under mitt toppakningsbytte ble ventilene demontert før toppen ble planet, og disse var M50B25... Siden jeg måtte det på min M50B20, antok jeg at ventilene er større på B25 og tar "mer plass". Men så er jo forbrenningskammeret større på B25, så om ventilene ligger innenfor planet er godt mulig Er jo bare å legge noe på tvers av lengderetningen å se om det ligger plant hele veien.
jensemann23 Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 har sjekket med rettholt, og det stikker ikke utenfor planet, men det er veldig lite om å gjøre. Og det skal vel planes 0,3 mm? må sikkert demontere.. Er det vanskelig? Trenger jeg spesialverktøy?
Loffen Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Dersom du ser i prosjekttråden min, fikk jeg låne en "ventilbue" fra et bilverksted. Med denne går det kjempefort å demontere ventilene (snakker om ca 1 minutt pr ventil). Da setter du buen på undersiden av ventilen og plasserer tvingen over fjæra. Press sammen 6-8 mm, så tar du en magnetstav og plukker av de 2 retainerklipsene. Deretter løsner du buen og plukker av fjæra. Ventilen dras så ned i underkant. HUSK å sett alle deler tilbake på plassen de kom fra. Jeg kjøpte en pakke med beger på rema. Så slipper du å spise 48 liter is før du går i gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå