Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal jeg tro ? Er jo endel jobb å demontere ventilene. Må de av eller ikke???

Jeg var på verkstedet og fikk sjekket toppen for skjevhet, den var ikke skjev. Men bør vel planes uansett

Skrevet
ventilene stikker Ikke utenfor på en m50b20 iallefall

Jo, innsugsventilene gjorde det på min topp.

På de tre guidene jeg fulgte under mitt toppakningsbytte ble ventilene demontert før toppen ble planet, og disse var M50B25... Siden jeg måtte det på min M50B20, antok jeg at ventilene er større på B25 og tar "mer plass".

Men så er jo forbrenningskammeret større på B25, så om ventilene ligger innenfor planet er godt mulig :) Er jo bare å legge noe på tvers av lengderetningen å se om det ligger plant hele veien.

Skrevet

har sjekket med rettholt, og det stikker ikke utenfor planet, men det er veldig lite om å gjøre. Og det skal vel planes 0,3 mm? må sikkert demontere.. Er det vanskelig? Trenger jeg spesialverktøy?

Skrevet

Dersom du ser i prosjekttråden min, fikk jeg låne en "ventilbue" fra et bilverksted. Med denne går det kjempefort å demontere ventilene (snakker om ca 1 minutt pr ventil).

Da setter du buen på undersiden av ventilen og plasserer tvingen over fjæra. Press sammen 6-8 mm, så tar du en magnetstav og plukker av de 2 retainerklipsene. Deretter løsner du buen og plukker av fjæra. Ventilen dras så ned i underkant.

HUSK å sett alle deler tilbake på plassen de kom fra. Jeg kjøpte en pakke med beger på rema. Så slipper du å spise 48 liter is før du går i gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...