najtrox Skrevet Mai 13, 2008 Share Skrevet Mai 13, 2008 Hei sann! Fant litt bilder etc. så jeg tenkte jeg like gjerne kunne legge den ut her. Bilen er en 1993 318is Coupè, trillet 218 000km. Den er diamantsvart og er lakket helt ned. Bilen var helt original da jeg kjøpte den, den lille kjørecomputeren var med, men ikke noe spesielt utover dette. Airbag Soltak, ikke AC. Original solgardin bak. Original bavaria kassettholder (under armlenet). Har beholdt denne da jeg syns den er utrolig kul Tankene bak bilen var å beholde den så original som mulig med tanke på fangere o.l Originale "m3" lys bak. Ting jeg har gjort med den: Nye 17" M3 felger med 225/45 Fullrun dekk. Kjørt såvidt en halv sesong Nytt rustfritt Simons sportseksos. Ganske ålreit lyd med greenfilteret. Tross alt 4er Nytt batteri Skiftet hele interiøret; Dørsider, framstoler,taktrekk, hatthylle, dørtrekk bak, midtarmlene. //M girkule m/lys Komplett sett med Originale matter og gummimatter. Nytt originalt ratt (alt unntatt airbagen) Nye helstøpte Angeleyes lykter - Hovedlykter og blinkere i ett. Ny frontrute ^^, Bimmers.no skiltplater og nye skilt! Har nye grøftelys liggende, ikke montert enda. Byttet begge endeledd foran. Stabstag bak. Bremseklosser foran og bak. Byttet håndbremssko. Fikset slark i håndbrekket Green Kon-filter. Skiftet LMM, utført og justert hos Autozentrum Gardermoen. Byttet bl.a alle rådelagerne. Også gjort endel med tanke på stereo. Bl.a: Frontsett nede foran (bass) Pioneer frontsett i døra (diskant, mellomtone) 300w 6x9" i hatthylla, adaptere så de sitter i de originale høytalerhullene under "nettingen" 1200W 4-kanals mosfet forsterker 12" 1200W RMS- Pioneer SUB, i egen kasse. Pioneer AVH-5000 DVD hovedenhet med motorisert 7" skjerm. Hadde egentlig planlagt å selge bilen, men om jeg beholder den vurderer jeg: Bakrute senker, solfilm på rutene. Nye bilstein dempere med senkesett. 30/15 mest sannsynlig, da jeg syns dette tar seg veldig bra ut =) Litt usikker på bakrute senkeren, da resten av bilen har originale fangere etc. M-leppe på bagasjen (tror det var den som kom originalt med m3?) Noen tips? Flere bilder følger senere, sitter på feil pc tydeligvis ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 13, 2008 Share Skrevet Mai 13, 2008 så jo grei ut den litt m-plast og ta ut de diodene i lysa, så blir det fint m3 e36 kom ikke med den lista, den kom på e46 m3, altså modellen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
najtrox Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2008 Ah, stemmer. Vel tipper det blir litt m-tech hvis jeg beholder den. Hvilken senk er egentlig finest til coupen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet Mai 13, 2008 Share Skrevet Mai 13, 2008 Få på orginale frontlykter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 13, 2008 Share Skrevet Mai 13, 2008 Få på orginale frontlykter kan støtte denne også, me nikke alle som har de senk... 60/40 er fint, og gjerne med 10mm senkeskåler i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
najtrox Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2008 Har de originale lyktene liggende, men fant aldri originale blinkere til disse slik som jeg ville ha Så ble angeleyes (Sonar eller noe tror jeg, ikke brukt mye kronene på de) Blir vel xenon også =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 13, 2008 Share Skrevet Mai 13, 2008 Angående senking vil jeg anbefaler 60/30. Synes 40mm senk bak blir litt lavt, og litt for lavt i forhold til 60mm foran. 3-4cm forskjell syns jeg ser finest ut hehe. Vil du ikke ha så lav bil kan du jo sette på 40/15 senk eller noe lignende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
najtrox Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2008 Jepp, vurderte 40/15 også Skal se litt hva jeg får tak i, har vel noe rabatter noen steder å så =) Forresten, kjapt spørsmål: M42B18 motorene, ble ALLE lakket i den "gullfargen" originalt eller var det litt tilfeldig? Min er nemlig helt grå mens en annen jeg har sett er gull lakkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 13, 2008 Share Skrevet Mai 13, 2008 nope.. trokke det... er vel bare dårlig motorvasking, og litt korrosjon ute å går tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
najtrox Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2008 Hvor lav blir egentlig bilen med nye bilstein dempere og f.eks 60/30? Vurdert 40/15 H&R fjærer, men de demperne jeg har nå er rimelig slitne så vanskelig å se for seg hvor mye jeg trenger for at det skal bli bra =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 14, 2008 Share Skrevet Mai 14, 2008 ikke så veldig lav... men nå er jeg vandt til at bilen min går i skjermene da men du har vel ca 13.5 cm ned til bakken foran med m-tech front og bak blir det helt perfekt, når dekket går litt inn i hjulbuen men det koster med bilstein, men sava å de er gode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
najtrox Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2008 Andre rimeligere dempere som kan anbefales da? Evt. fulle senkesett som faktisk duger? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 15, 2008 Share Skrevet Mai 15, 2008 apex er gode i et par år selges på gs bla... mine er så dyre pga at de er korte, altså du kan senke mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå