Gå til innhold

simmerring olje lekkasje e36.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp.. det lekker olje ut simmerringen til kamakselen til min m40 motor.

kammen er ny,og lekkajsen kom etter skifte.

regner med at det er noelunde samme tetning på andre bmw motorer,så regner med at noen andre også har skiftet simmerriing.

brukes det tetningsmiddel mellom øvre og nedre kamaksel lager?

simmerringen er ny. har tatt av fler ganger nå.igår la jeg rtv sislikon på utsiden av simmerringen,og klipte også av et par runder på indre fjær i simmerring.dette hjalp heller ikke.

hva kan være galt???

Skrevet

den skal være rett montert....

bilmekanikeren mente det kunne komme olje ut av gjengehullet for kam drevet,da det kunne ligge spon/korn etter boringen av kammen.. det er olje på gjengene når bolten skrus ut,og det er olje inni hullet ..noen som har erfaringer med dette??

Skrevet

Hæ? Den senterbolten til kamdrevet du meiner,som er skrudd inni fronten av kamakselen?? Der er det jo massivt gods innin,kan aldri tenke meg der det kommer olje frå hehe.. Og hvilken "boring av kam" tenker du på,da den vart laga?

Trur du må konsentrere deg om lageroverfall i toppen er i henhold mht klaringer og montering,samt at diameteren på kammens tetningsflate er ok. Bruk mikrometer. En plass kommer olja iallefall ;)

Skrevet

som sakt så er kammen ny,og lekkasjen kom etter bytte av denne.

kammen på en m40 motor har oljekanaler inni,for å smøre kamlager,og for å kjøre olje i oljerør. for å bore disse hullene,må det naturligvis bores et hull tvers gjennom kammen. hullet som blir boret gjennom kammen,blir tettet med en kule i hver ende,som blir klinket fast.det er rundt denne kulen vi mistenker at det kommer olje ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...