apriliamann Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Har en fæl raklelyd som har kommet i bilen. Lyden begynte såvidt for noen uker siden og har bare blitt værre og værre. Den kommer frem ved rundt 3000 omdr. hvis jeg "jukker" litt på gassen for å få noe belastning når jeg står stille. Når jeg kjører kommer den frem ved rundt 3000omdr da også hvis jeg belaster motoren svakt. Hvis jeg akselererer for fullt eller "decelererer" er ikke lyden like kraftig, men den er der fortsatt. Har prøvd å sette inn m3 e36 3.2 kjedestrammer, men det hjalp ikke. Har også sjekket klaringen på ventilene/shimsene, og det var ok. Registerkjede, skinner mm har vært byttet av forrige eier for noen år siden. I og med at lyden har progresivt blitt kraftigere kan det vel ikke være en ventilfjær eller noe som har knekt? Rådelagrene ble byttet av forrige eier i 2001 tror jeg. Kan det være de som er slitt? Noen tips? På forhånd takk!
Mr.Silver Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Kan det ikke være registeret som er på tide å skifte da, vet at det kommer en rakklelyd når det begynner å bli slitt..
apriliamann Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Som sagt så vet jeg at det ble byttet at forrige eier. Skal ikke være nødvendig å skifte regkjede så ofte...
Stramvaier Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 åssen er lyden om du tar å starter bilen i bratt oppover bakke a? har du målt oljetrykket ditt?
apriliamann Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Det er ikke noe mer eller mindre lyd om jeg starter den i bratt bakke. Er forresten lite raklelyd når motoren står på tomgang. "Problemområdet" ligger rundt 3000omdr. Har ikke målt oljetrykket, men er vel litt rart om lavt oljetrykk gjør at den rakler mest rundt 3000omdr?
Tom-Erik ///M5 Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Jeg hadde samme probleme på min s50b30. raklet rundt 3000omdr... Jeg måtte bytte rådelagerene.. Men er ikke sikkert det er det samme på din..
Stramvaier Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Hmmm rare greier dette her. har du sjekket oljepumpa elelr vannpumpa de? ofte det kommer rare lyder fra disse om dem begynne rå bli gående. men du kan prøve å ringe Thomas Westeng i morgen. har har god peiling på e30 m3 kanskje han kan hjelpe deg noe bedre, han driver i oslo så da er det jo ikke lange veien for deg inn ditt heller. nr hans er:90084272
apriliamann Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Den er grei. Takk skal ha! Det er hvertfall ikke noe typisk vannpumpe lyd. Ringer han og hører jeg
HG Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Har du skjekket boltene på manifoilen? de bruker å ryke. visstnok standard feil som forsterker alt av lyder fra ventiler, osv.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Dette høres veldig ut som rådebank... Kakler på tomgang sammt lett belastning er svært dårlige tegn. Sjekk lagerene før du kjører noe som helst, kan spare deg for endel lapper....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå