Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde dette i helgen på min m50b25 og brukte faktisk akkurat verktøyet som er linket til over her.

Du klarer deg neppe uten noe å klemme ned fjæren med, men noe større mannskit enn den på bildet skal du lete lenge etter.

Den åpner stort nok, men den enden som skal imot fjæren (til høyre på bildet) er en tomme for kort. Den tar imot kanten på toppen uten å nå ned til fjæren. Måtte kappe og sveise på for å få den lengre.

Brukte lengre tid på å modifisere verktøyet enn på å demontere og montere ventilene.

Så få tak i rette verktøyet i allefall!

Skrevet

til demontering kan du bruke hammer og en kopp! så slår du låsan av ventilan! funker som fan og går fort, men pass på at ventilene ikke havner i bordet legg toppen på planker eller noe så ventilene kan vandre fritt

Skrevet

Hva skjer om kun den ene av to kiler går av og ikke den andre når du hamrer med en kopp? Ingenting som kan ta skade av det?

Synes det virket risikabelt.

Uansett skal han vel ha det på igjen på et vis også.

Skrevet

jeg får ikke tak i verktøy før jeg skal levere toppen. Tror dere det koster mye ekstra om de skal ta av ventilene på Cylinderservice? Jeg skal uansett få dem til å slipe ventilene, så da er det vel like greit at de tar dem av selv?

Skrevet

Ja, la de gjøre det, spesiellt om de skal slipes også.

Da får du det slik de gjør det, hele veien.

Tror ikke de tar mange kronene for den jobben, er jo fort gjort for et slikt verksted. (Ville forundre meg om det ikke er inklusive i en ventilslipejobb.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...