Olav. Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Har da endelig kjøpt meg e30 M3:D Hatt den i en veke no, så i går stoppen den bare:/ Da såg att de røyk som bare de ut av eksos potten(etter den va stoppet) Prøvde å starte den men den ville ikkje! slepte den heim å prøvde starte den gjen da den va kald, da funket den helt fint.. Våger ikkje starte den no, før finner ut ka den stoppet for! Kan de ver topppakingen eller en stempelring som er ødelagt? Takker for alle fornuftige svar;)
aottesen Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Slik oppførte 520'en min seg også rett etter ymse-diverse problemer med vannpumpeslange-lekk og død termostat. Hver gang bilen hadde gått mer enn 10 km, begynte oljelyset å lyse (for varm (tynn?) olje?) og motoren dauet mer eller mindre. Ventet to timer, startet opp igjen som smør. Kjørte 8-10 km, og dead stop igjen. (Ja, jeg vet, dette høres grusomt stygt ut for motoren, men den synger på siste verset uansett). Uansett. Jeg byttet vannpumpeslange og termostat, og etter det har motoren fungert nå nesten 1000 km uten problemer.
icc Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Sjekk at det er olje og div. andre vesker på bilen. Sjekk om den lekker noe.
Stramvaier Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Sjekk tenningsmodulen din som sitter på venstre hjulbue forann i motorrommet. jeg hadde noe av samme problem på min e30 m3. da var det denne som fikk kortslutning på seg til tider å da bare stoppet bilen så kunne den starte etter å ha stått litt igjen
Olav. Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 takker for svar! er enig i att dentte kan ver problem att den stoppet, men er all den røyken som kom ut av eksosrøre etter bilen va stoppet eg er mest redd for! Lurer på om eg skal ta av toppen, trur kansje de kan ver topp pakningen som er røken?! kan eg finne de ut med å ta en komprisjons test? Å ka ska komprisjonen ver i org,motoren?
325ixturbo Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 ta komp test ja, men det kan jo vere føleren for kaldstarten som har brudd eller er ødelagt slik at den får for mye bensin og surner til slutt når motoren er varm
Olav. Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Skrevet Mai 27, 2008 Har da funnet feilen! Var en dyse som sto helt open å fyllte sylinder med bensin. Da såg nermere på de så var dett gått hull på ledningene som går opp til dysene å ledningene va smeltett sammen:s Har vurdert å kappe å skøyte ledningene, men blir ikke så bra, så vist dere vett kor kan få tak i et brukt ledningsnett til motor så gi lyd;) Sykt dyrt med nytt fannt ut:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå