Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se på dette bildet:

u21p5ujmr73fu98tnj1n.jpg

Det er liksom litt korrodert på blokka under pakningen. Skal jeg bare pusse det bort med 1200 papir? Blir det skjevt da? Det er nesten ikke merkbar forhøyning, men det går an å skrape bort et brunt/svart belegg med kniv sånn at man kommer ned til stålet. Bør jeg gjøre det?

Skrevet

Ehm..

Går jo på 100 dels millimeter det der..

Tror det blir tett likevel altså.. men jeg vasket min grundig med parafin, og gnikka litt ekstra der det var oksydert..

Skrevet

var ute og prøvde toppen på blokka nå, og hvis jeg holder hånda på nederste høyre hjørne og øverste venstre hjørne så kan jeg "vippe" littegrann fra side til side. Det er vel et tegn på at toppen er vridd??

Skrevet

Ja hvis du kan det, når toppen og blokka har reine anleggsflater, så er det bare å hive den..

Toppen kan planes til 0,3 mm.. Etter dette skal toppakningen byttes fra 1,75 mm(original) til 2,05 mm.. Da kan den teorien ikke planes noe mer..

som regel planes en topp 0,3 mm når den først er i gang

Hvis du greier å vippe på den.. Så er dette mer enn de 0,5 mm du kan høvle den..

Skrevet

huff da. Men nå har jeg altså satt den rett nedpå uten noe toppakning imellom. Kan det være at styringene tar nedi eller noe? For da jeg målte den med rettholt kunne vi ikke se noen skjevheter på langs..

Skrevet

Ta å smør på et tynt lag med sprittusj som farger av eller noe på kanten av toppen, så legger du den på en helt rett overflate så den kan farge av på, glass med papir på funger bra, sjekk at der ikke er noen ventiler eller noe som stikker ned. Om du ikke får et komplett avtrykk så er den skreiv.

Når det kommer til så lite korrosjon som i første post kan du forsiktig pusse det bort. For å være sikker på å få det tett kan du ta litt flytende pakkningssement å smøre på der. Men bare en liten dråpe.

Skrevet

men jeg er redd jeg har ødelagt toppen ved at jeg misforsto det som sto i Haynes Boka... Jeg løsnet alle boltene fra ene enden og rundt hele veien. Feiltolket det sto i boka: "start from the outside of the cylinderhead and work your way inwards. Losen the bolts in a spiral pattern"...

Skrevet

hvordan ser jeg det? Skal jeg sette den på uten toppakning? kammene er tatt av. mener du jeg skal stramme den i rett rekkefølge, også ta den av igjen etterpå for deretter å sjekke om den er skeiv? (prøve å rette vridningen ved å stramme den til?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...