Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Auda, det var synd.

Kan være den kan planes, spørs hvor mye du må ta av for å rette den før du er inne i vann eller oljekanaler.

Jeg tror ikke du har bommet så ille mye på utskruing av toppboltene. Det skal vel mye til før en topp vrir seg slik uten at skaden har skjedd fra før.

Metallet har jo allerede den "spenningen" i seg før toppen løsnes.

Skrevet

Når de planet min topp, ble den lagt ned på en benk med toppdekselpaknings-flaten ned (den er jo helt plan). Så ble den spent fast og maskinen feier over toppen.

Men når det er vridning i toppen, vet jeg ikke om den toppdekselflaten er plan da...

Skrevet
kan det ikke være at når de spenner toppen fast i benken så retter den seg noe også? så planer de den deretter?

Nei da ville den "rettingen" fastspenningen hadde rettet kommet tilbake når toppen blir løsnet. Og da har du samme problem, fortsatt skjev.

Skrevet

Kommer helt ann på bordet til de som skal frese den og spenner den opp.

Men ikke tenk så mye på det, dette er en lett jobb for de som har utsyret på arbeidsbenken.

Dra innom noen som planer og få et prisoverslag. Det er veldig vanskelig og synse noen som helst pris uten å hverken å ha sett toppen din eller utstyret som skal fikse den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...