mrbatnes Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 var ned på biltilsynet i sta, forhørte meg om godkjenning av dekk, felger og fjører på bilen min. en biltekniker va ute å såg på e36'en min og var meget skeptisk til å begynne med men etter litt megling og finmåling fann han ut at hvis jeg valset hjulbuene bake så dekket ikke subber, og monter skvettlapper rundt baut skal det gå ann å få den godkjent med 9,5x18 ET35 med 225/40/18 dekk bak. fremme gikk det greit sa han så lenge der var skvettlapper. 8,5x18 ET35 med 225/40/18 fann også ut at fjører må vere av samme produsent forran/bak for å få det godkjent. Det ER lys i tunellen (har blitt stoppet 4 ganger i teknisk pga dekk/felg. er LEI) har bestillt valsing av hjulbuer kl halv 7 i kveld. kanskje det kommer noen bilder etter den er ferdig
mrbatnes Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Skrevet Mai 15, 2008 valsingen ble bra, og lakken sprakk heldigvis ikke kjørte på med tectyl inni hjulbuene bare for å være sikker. drog ut skjermene ca 1 cm.
mrbatnes Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 jeg har i hvertfall en hehe hehe hvorfor bare en? men hjelper desverre lite
///Mysild Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 fordi når jeg kjøpte gamlebilen, så var det bare en på du kan få den så lenge du betaler frakt er billigere å kjøpe en ny, enn to nye
mrbatnes Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 ja det er forsåvidt sant skal tenke litt på det.. kanhende jeg kan mekke sammen noe jallalapper selv først de skal uansett av igjen etterpå dekka er godkjent.
marararius Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Må det være skvettlapper på for å få det godkjent?!
ChrZZ Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Jeg har hørt en del rundt omkring ang. godkjenning av felger og dekk, og har -aldri- hørt noen nevne ordet "skvettlapp". Sist noen nevnte det, er når Fredrik (her på forumet) skryter av skvettlappene sine og hvor smart det er
SanMiguel Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Sist noen nevnte det, er når Fredrik (her på forumet) skryter av skvettlappene sine og hvor smart det er hehe..
marararius Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Men han nevner ikke hvor stygt det er? Haha.. Aldri hørt noe om at man må ha skvettlapper jeg heller.. Merkelig
ChrZZ Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Men han nevner ikke hvor stygt det er? Haha..Aldri hørt noe om at man må ha skvettlapper jeg heller.. Merkelig Ikke hørt det jeg heller. Jeg skal til Notodden på tirsdag neste uke for å godkjenne senkesettet mitt (med standard 17" vel og merke), så jeg skal samtidig høre med dem om hva som kan godkjennes på min osv osv osv osv osv osv osv..
marararius Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Det er vel at noen er mer sære enn andre da, kanskje... Jeg skal få godkjent senk og felger i vognkortet mitt også, når jeg får byttet dempere og fjærer Får høre hva de sier da.
mrbatnes Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 det har noe med at hjulet stikker utom skjermene nede, såkalt sprut sone. selv om det går innom hjulbuen. han bladde opp i en regel bok de hadde på biltilsynet og viste meg.. menmen de ska uansett av igjen når bilen er godkjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå