ChrZZ Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Jeg har ikke TALL på hvor mange standardbiler jeg ser hver dag som har en "fin" søyle med spryt oppover fra hjulbuen mot sidevinduet foran som kommer av hjulsprut fra fremhjulet.. Disse har da alt i fra trillebårdekk, til standard 195-dekk. Tviler på at ALLE disse har hatt skvettlapper engang i tiden.. Så er ytterst merkelig at folk skal henge seg opp i det.. OG: skvettlapper skal ALDRI på bilen min.
marararius Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Nei det er sant. Men sånn sett så er det jo greit med skvettlapper, men da vasker jeg heller oftere, og tørker før jeg begynner å kjøre, enn å bruke skvettlapper !
///Mysild Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 hmmm.... skvettlapper er jo VELDIG lurt på vinterstid da... slipper salt og drit oppover sidene, og ikke minst bak...
mrbatnes Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 skvettlapper er tøft hvertfall helt til jeg får det i vognkortet
BreitBau Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Appropo det med å sprute oppover sidene.. Infinity Bredderne går liksom helt inn igjen de nede.. Og det gjør til at jeg har sånn type "JÆVLI! stor andel av dekket utenfor karosseriet.. Noe som igjen gjør at jeg faktisk på bilen har en fin bue som går fra bakdekket, opp på sideruten, tangerer taket forså å ta seg en fin tur nedover bakruta og deretter lander på bakbuen der den plasker seg vannrett bortover, toucher bensinlokket og deretter forsvinner ut like under baklykta.. Dritstilig... "NOT"
///Mysild Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 hahah!! sånn er det når du skal være så flashy teddy hehe... bare å vaske ofte det... må jo vaske etter regn unasett
carlhaakon Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 åssen felger er det du har siden du har blitt stoppa så mange ganger?
mrbatnes Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 9,5x18.. står i første posten. er ikke såå stort, men her er utrolig mye kontroller for tiden
carlhaakon Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 ja så det men tenkte på åssen merke rart du har blitt stoppa på det egentlig, da burde folk stoppa meg også siden felg kanten min stikker langt ut fra framskjermen
mrbatnes Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 hehe.. bare flaks du da her er noen bilder av felgene før jeg monterte nye senkesettet. fikk det på i gårkveld edit: bilder, glemte å laste dem opp hehe.
BreitBau Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Spesielt.. Viser seg nå at dem skal "ta" folk med urtent mel.. De skrev jo også at hyppigere kontroller i sommer skulle være med på å luke ut "værstingene".. Helt tydelig at politiet nå går frem litt anderledes for å få ned ulykkesstatistikken blant ungdom.. Problemet er bare at de gjør det så helt feil.. Det er MYE værre å kjøre rundt i ei herja balje av en Datsun Cherry, enn å glise rundt i ett flak med litt store felger.. Dette er jo en helt annen diskusjon, men her oppi priser jeg meg lykkelig for at vi har en såpass imøtekommende lensmann som vi har.. I ett møte med han som klubben hadde, roste han eierne av "Slike fine bila, slike gatebila som e påkosta mange tusen kronu, med fine felga og og nypolert lakk"...De har vi sjelden problem med, selv om det ironiske er at det er DISSE bilene som er bygd for fart.. Derimot, slike "Gatebil Wannabes" som han selv sa, de har han mer problemer med..
mrbatnes Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 er desverre slik med mange at hvis de har en bil som er litt stivere, litt bredere og litt modifisert så blir de automatisk kongen bak rattet og kjører som de skulla stjelt både bil og bensin. derfor er det vel slik at de luker ut gatebilene desverre.. på sunnmøre er det hvertfall den politikken Veivesenet og politiet har virker det ut som.
BreitBau Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Ja men det er klart at det også ofte er nettopp slik, og for å forsvare politiet litt, så kan jo ikke de se på førern i bilen åssen han kjører, dermed blir alle vinka inn i ett forsøk på å nå tak i de værste.. Er forsåvidt også helt enig.. Er en grunn til at alt skal ha papirer i dag, å bare sette på noe kan jo være livsfarlig mtp kjøreegenskaper.. Men å henge seg opp i at felgen er anderledes enn de i vognkortet, er bare helt feil.. Er så mye anna man heller kan ta folk på.. Syns det blir feil å ta ungdom for slikt.. en 50 år gammel man får nok sikkert ikke samme irettesettelsen, så sånn sett blir det her bare teit.. Dessuten vil ikke slike tekniske kontroller føre til noe annet enn at folk får forakt for politiet og jobben de gjør.. Dessuten fører det til at mange andre viktige saker mister ressurser.. Sist men ikke minst, så er informasjon og forebygging den viktigste årsaken til å forebygge ulykker.. Om man kan fortelle ungdom hva de BØR gjøre for å få bilen godkjent, slik som du har fått, istedet for å bare stå der i politiuniform og skrive ut mangellapper i hytt og gevær... I tillegg til å legge til rette for at ungdommen skal få kjøretrening på lukkede områder, så kan jeg ikke si annet enn at slike ting burde gi større avkastninger enn bøter og mangellapper med påfølgende forakt for politiet..
carlhaakon Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 fine felger da tror nok jeg blir stoppa med dette her også
ChrZZ Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Er mye å sette fingeren på der, carlhaakon Både bredden, senk og innpresset Sannelig godt du da vurderer å selge dem da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå