Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, usikker på når min reg. reim ble bytte sist. Men nå har den begynt å hyle. trodde det var viftereima. Men hylinga forsvant da jeg sprayet reg. reima. Betyr dette noe? Kan den være veldig sliten siden den begynte å hyle?

Skrevet

Er du helt sikker på at det er register reima som hyler? Hvis det er tilfelle, så er det meget uvanelig. Det er somregel viftereima som beg. å hyle når den blir slakk.

Men hvis det virkelig er register reim, så ville jeg ikke kjørt bilen så mange meterne til, før den blir skiftet.

Eller så er det bare å bestille flere nye ventiler, stempler og sende topp til Larvik Motor for sjekk/slip. Ikke noe pent syn innvendig i en M20B25 motor etter register reima har røket. Spesielt ikke hvis det skjer når turteller nærmer seg rødmerke :roll: .

Skrevet

eneste tilfelle jeg har vært borti med "hylende" reg.reim er om den er litt for stram.

Tror den bør byttes gitt

Skrevet

doh, kjipt :/ veit det er reg reima. spraya først vifte reima uten hjelp. så spraya jeg reg reima. Man ser den så vidt bak dekselet. Spraya ned der og det ga seg med en gang. Tror ikke den er for stram. Den er nok ganske gammel. først begynt å hyle nå siste tida.

Får vel prøve å få bytta det når neste lønning kommer :(

Skrevet

Hyling fra reg. reim er svært uvanlig, i de tilfellene jeg har vært borti har det vært stor slarke i lageret på et eller flere løpehjul.

Skrevet

Bytt reg samt strammehjul umiddelbart. Hadde selv denne hylingen før helgen (bytta reg i helgen). Lageret til strammehjulet var gått i stykker, ble da kast og regreim "justerte" seg selv under kjøring. Understreker, bytt umiddelbart!

Skrevet

Det skal sies at hvis man har normale reg skifte intervaller og bytter de delene som skal byttes ved hver intervall så skal ikke slike problem oppstå.

Jeg kan iallefall bekrefte at det er mange som kun kjøper ny reim og trer på uten å tenke på inspisering av spenrulle og løpehjul. Men det hjelper jo ikke hva jeg sier, bare de sparer 400kr :? Men så raser motoren, og hylende kompiser beorderer meg til hjelpe dem... moro.. :roll:

Skrevet

jepp har reg reim og strammehjul. Handla det inn for 1 mnd. siden. Trenger bare noen til å gjøre jobben. Kan legge til at jeg har kjørt en del i dag uten noen form for hyling. Men skal få bytta det ja!

Skrevet

er faktisk ikke den vanskligste jobben å bytte. dette, jeg bytta første gang med motor i bilen, gikk det og sist gang "bytta" jeg utenfor bilen som er helt klart lettere.

...men

Sett motoren i ØD og vær sikker på at toppen også står i topp.

Om du ikke har verktø for å låse av kammen så holder det å bare sette et merke med en tusj i tilleg til merke som er fra før.

Så kan du klippe reima om du vil før du tar av strammehjulet og monterer det.

Bruk så en time eller to på å svette å banne mens du trer på ny reim.

Letteste måten er jo å tre på i bunn og hekte reima på halvveis på kamhjulet og dreie motoren så reima smetter på, men du må huske å kontrollsjekke at kam og veiv er i riktig posisjon.

Skrevet

Må man av med topplokket og styre med kammer og greier?

Jeg trodde man tok av radiotor, vifta, rotor og den driten der. Dekslene over reima. satte merker på hjula, reima og på blokka. Sånn at man skal få den nye på samme sted. kløpte gamle reima. skrudde av strammehjul og så på med det nye strammehjulet og reima?

Har hatt alt av før. men aldri gått løs på reima :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...