BMWBenny Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Har problemer med en vibrasjon/risting i bilen min (86 E30 325) Jeg syns den kan variere litt og det føles litt som å kjøre med en skeiv felg. Ristinga følger farta og den begynner allerede ved ca. 40 km/t Tipper det er bakstillinga da jeg ikke kjenner det noe mer i rattet en jeg gjør ellers i bilen. Rister lissom litt i hele bilen. Jeg har testet litt og den rister likt både med clucth ute og inne. Så da er det vel ikke driverket? Felger og dekk er 100% Vet ikke om noe spess dårlige foringer. V. bærearm foran skal byttes snart. Men er ikke veldig sliten. Hadde det vært den burde jeg ha kjent det mer i rattet vel? Noen som kjenner til hva detta kan være? stab. stag foringer?
BMWBenny Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 kjente litt etter nå når jeg kjørte. Det rister værst i ca 80 km/t og blir bedre igjen ved ca 110 km/t? Kan ikke utelukke helt at det kommer fra forstillingen heller egentlig. da jeg kjenner en form for risting i rattet. er ikke lett å finne ut av så risting :/
icc Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Har du nettopp byttet til sommerdekk eller noe? Jeg kan med 98% sikkerhet si at det er dekkene dine som ikke er balansert riktig! Få de sjekka så skal du nok se
BMWBenny Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Er ikke det skjønner du. Har kjøpt 4 nye dekk, avbalansert 2 ganger og prøvd både med vinter/sommerdekk har centerringer og har prøvd både med og uten spacere. Jeg vil tro det er noe forings greier. Lurer på hvem/hva...
Bare_egil Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 jeg har også risting i min bil, med og uten clutch inne. Jeg hadde bilen på bukk i dag og så at diff foringen er nesten helt ødelagt. Så tror ikke du skal se bort i fra drivverket altså.. men det kan jo være mye som spiller inn her da..
BMWBenny Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 hmm, jaja hvor sitter denna foringa? klarte du se at den var vraka eller måtte du bende og herje litt?
Bare_egil Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 hmm, jaja hvor sitter denna foringa? klarte du se at den var vraka eller måtte du bende og herje litt? den sitter i diffen, og i karroseriet i bilen. bare å legge seg ned under bilen det. så ser du om den er gåen eller ikke..
Steven Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Det kan være at du har mista eller har løse skruer på mellomakslingen, fra gir til aksling eller aksling til diff. Om det kun mangler en bolt så utgjør dette en helvettes ubalanse og risting når man kommer opp i fart. Har erfart dette på en mercedes selv. Satte i ny bolt å det ble bra igjen
plumbo79 Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Gåent hjullager, skjønt da skal det være veldig dårlig.
BMWBenny Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 hmm. må få den på bukk og skikke litt! Er ikke hjulageret, er 3 nye og det siste er fortsatt knall
hardrocx Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 har du funnet ut noe? Eg har lignende problem, men har problemet også når bilen står i ro, men merker det spesielt hvis eg ska stoppe opp og bilen går på lavt turtall i gir, eller eg ska løse bilen rolig... Lurer på ka som kan være gåent:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå