Wolfeh Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Har kjøpt meg en E34, bilen hadde stått i 2 år og batteriet var tomt. I dag koblet jeg på en batteri lader, dum som jeg var koblet jeg ikke av + polen til bilen. Når laderen ble koblet til kom det en piping ifra dashbordet. Jeg rev ut kontakten og bestemte meg for å ta ut batteriet og lade utenfor. Når batteriet hadde ladet et par timer prøvde jeg å sette det inn igjen Med en gang jeg hadde satt det inn med polene på riktig plass kom pipingen tilbake. Det viser seg at pipingen kom fra en "Defa Bilalarm 500X" boks som var inne i dashbordet. Noen som har peiling på hva denne pipingen kan komme av? Har jeg drept bil alarmen?
vetu03 Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 http://aus.defa.com/no/documents/Bilala ... -Norks.pdf Her er bruksannvisnigen, men fant ikke noe mens jeg bladde igjennom hvertfall.
Wolfeh Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Skrevet Mai 15, 2008 Har sett den, målte bateriet og den gir ut 9volt. Må nok lade den over natta tenker jeg. Har tatt ut sentralenheten, er i hvertfall ingenting som er svidd. Kan godt hende det er en kondensator som har fått sponk. Men trenger fremdeles nødkoden til alarmen osv, håper bare gamle eieren fremdeles har den .
rolfi Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Er det ikke bare å koble av hornet på alarmen, og koble ut startsperra?
Fire Wire Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 1. Lås opp bilen og åpne døren. Alarmen utløses! 2. Slå på tenningen og la denne stå på. 3. Åpne panseret og vent til sirenen har stoppet (30 sek.). 4. Taste inn din nødkode på sirenen. 5. Start bilen umiddelbart etter dearmering. Innkodeing av nye fjernkontroller DEFA bilalarm (Patriot 500/700 serien.) 1. Sørg for at alarmen er dearmert og at lysdioden ikke blinker hvert 4. sekund, enten ved et kort trykk på knapp A for å slå av alarmen eller ved Nøddearmering! 2. Slå på tenning og la denne stå på. 3. Trykk inn A knappen på sirenen og hold den inne til lyd / lys kvittering er mottatt. 4. Trykk 3 korte trykk på A knappen på sirenen. 3 lyd / lys kvitteringer. 5. Trykk et kort trykk på B knappen på sirenen. 3 lyd / lys kvitteringer. 6. Tast inn din nødkode på sirenen. Lyd kvittering for hvert trykk. 3 lyd /lys kvitteringer ved riktig nødkode. 7. Trykk 1 kort trykk på A knappen på alle fjernkontrollene som ønskes innprogrammert på alarmen. Lyd /lys kvittering for hvert trykk. Det kan maksimalt innkodes 4 fjernkontroller til en alarm. 8 Slå av tenningen. Ved nøddearmering eller innkoding av nye fjernkontroller må Nødkoden som gjelder for alarmen være kjent. Koden er notert på nødkodekortet som følger alarmen. Nødkodekortet er brukers personlige eiendom og skal beskyttes for utilsiktet kopiering av koden. Hvis ikke tidligere eier har koden kan du få bilen til et Defagodkjent verksted. Koster ikke all verden. Lykke til.
Wolfeh Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Meh, den tidligere eieren har ikke nødkoden. Hmm, nei jeg får nesten fikse alarmen til slutt. Har jeg flaks så funker det igjen når batteriet er full ladet. Hvis ikke må jeg nok koble om og kjøre uten alarm til jeg får nok penger å fikse det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå