geirauer Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Hei. Min e30 325i bil bruker MYE vann og den koker om ikke el-vifta står konstant på. Det er ikke olje i kjølevannet eller kjølevann i olja. Syns heller ikke den ryker hvitt. Høres det ut som toppakninga for dere? Toppakninga er en MLS-pakning som jeg målte med skyvelære til å være ca3,8mm tykk. Toppen er og planet. Kompressjon er ca 7bar på alle 6. Hvordan blir det da å sette på en pakning som ikke er like tykk? Takker for svar
Hoem Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Tror du bør sjekke om radiator(overgang mellom metall/plast lekker.
geirauer Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Skrevet Mai 15, 2008 Det er ingen synlig lekasje noen plasser(såvitt jeg har sett). Kan radiator lekke uten at det synes?
Hoem Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Det vil jo synes i form av vann, ikke alltid det blir damp når den er varm. Gå over alle slangeklemmer, dobbelsjekk radiatoren for lekkasjer. Få noen til å ta en avgasstest på motoren, da finner du ut om det går kjøleveske i eksosen hvertfall.
geirauer Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Skrevet Mai 15, 2008 Men vi snakker mye vann. Kjørte fra statoil og rett hjem (tar 5min) Når jeg var hjemme fyllte jeg på nesten 1liter.
joris Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Ta av lokket på ekspansjonstanken når motoren går (forsiktig) og se om det bobler nedi der. Gjør det, så er det definitivt toppakningen.
geirauer Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Det bobler ikke i ekspansjonstanken nei. Har bestilt ny vannpumpe. Men idag når jeg kom hjem var vanntempen mitt på streken. Slangen som går inn på radiatoren var varm, men den som kommer ut av radiatoren på nedersiden var ganske så kald. Er veldig godt vær idag så jeg skal ut å sjekke radiatoren. om det er god vanngjennomstrømming og om cellene blir varme
danieln Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 har du funne ut ka feilen va? har samme problem på min bmw..
geirauer Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 Hei. Nei har ikke funnet ut av feilen enda. Eller, jeg bynner å tro at det er toppakningen som er gåen. Bilen står i bratt motbakke og det kommer vann ut av potta. Så alt vannet som blir borte går altså ut i eksosen?
geirauer Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 Jeg synes eksosen ser vanlig ut. Men kan godt filme den når den står og putrer
icc Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Start motoren, ta av oljelokket og legg håndflaten over så det blir tett. Mener man skal kunne kjenne dunking mot håndflaten hvis toppakninga er gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå