Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 318i (M40B18) som jeg synes bruker litt mye bensin.

Kjører 2,5 mil tur retur jobb hver dag, hvor jeg hovedsaklig kjører ganske rolig, med lange strekker i 60-80 sone + motorvei på ca 5 km.

Sjekket forbruket nå hvor måleren sto på 30 liter på tanken, og da har jeg kjørt 26 mil siden full tank.

Klarer å kjøre den på 0,8 l/m men da kjører gamle damer og det som verre er fra meg.

Noen som vet noe om hva som er standard på disse bilene ved normal kjøring?

Har skiftet plugger, pluggledninger og kjører med sportsluftfilter..

På forhånd takk for svar

Skrevet

Kan være du har gåen lmm, lambda eller ett eller annet sånt.. Eventuelt er gjerne motoren langt kjørt og "sliten" og bruker mer bensin enn den burde..

Min gamle m42b18 brukte opp mot en liter på vanlig, fin kjøring (90 i 80, kjapt i fart osv)

Min nye overhalte bruker ca 0.8 tror jeg (ikke målt, men hvertfall mindre enn forrige), men den er da også overhalt og har kam som leverer krefter lengre oppe på turtallet.

0,8 er forøvrig det den skal ligge rundt. Er så svak mtp moment at en motbakke gir jo 2 liter på mila omtrent xD

Skrevet

Motor er gått 225000 nå, merker at den begynner å bli litt sliten da den ikke har stort mye å gå på når den runder 175-180 km/t.

Ja, motbakker og bare litt ekstra tråkk på gassen for å komme fort opp i fartsgrensen gjør at fort går opp på 1,5-2,5 liter på mila.

Men, hvis lambda er gåen er eneste mulighet å bytte den? Den er jo svindyr

Skrevet

Du burde ikke måle ut ifra bensinmåleren, da denne viser ganske så missvisende ut fra egne erfaringer. Fyll opp tanken helt på pumpe og se hvor mange liter som går på.

Jeg har en fungerende lamda til M40 liggende som du kan få til en grei penge. Send en PM ved interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...