Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et sp.mål til de som har turbokonvertert 2,5 literen med enkel vanos.

Hvor mye tåler en urørt motor ved å montere turbo,større bensinpumpe,btr,åpne luft og eksos veier, større dyser.

Kan dyser fra m30b35 brukes på motorstyringen til m50?

Hvordan går dette i forhold til at det er enkel vanos?

Skrevet

Det er ikke noe fasit svar på hvor mye motoren tåler. Garanterer deg 0.5bar.

dysene fra 535 passer. Men de er ikke store, så ville gått for noen andre dyser. NYE dyser som er flowmatched anbefales.. så du vet at motoren får likt med bensin på alle dyser og at de frie for skitt

Skrevet
Det er ikke noe fasit svar på hvor mye motoren tåler. Garanterer deg 0.5bar.

dysene fra 535 passer. Men de er ikke store, så ville gått for noen andre dyser. NYE dyser som er flowmatched anbefales.. så du vet at motoren får likt med bensin på alle dyser og at de frie for skitt

Ok. Så den takler 0,5. Da er det jo verdt det vil eg si. henter en del bunndrag på så pass trykk.

Skrevet

Nå er den en helt orginal sløv sugemotor. Men det var noe lignende a-dekk sitt turbokitt. turbo størrelse altfor stor for så lite ladetrykk. Regner med jeg hadde rundt 270-280? Kjørte 0.75-0.80. ble aldri målt noen steder så.

Skrevet

Ok. Mulig eg tar meg bry meg å skifte til tykkere pakning . MLS 3,5 er vell grei. Da bør vell 0.8 vere ok ladetrykk. Eg trodde vanosen var et problem eg men er det kun for mer ekstreme effekter det?

Skrevet

Joda, bare ikke begi deg ut på noe som ikke kommer til og gå bra. planlegg godt. Du kommer nok til og trenge noe hjelp. og har du først gjort noe, vil du gjøre mer :wink:

Skrevet
Joda, bare ikke begi deg ut på noe som ikke kommer til og gå bra. planlegg godt. Du kommer nok til og trenge noe hjelp. og har du først gjort noe, vil du gjøre mer :wink:

Hehe.. ja har skrudd mye motor oppgjennom så er ikke grønn. Er bare på jakt etter tidligere erfaringen av denne motoren eg. Er arbeidsbilen så tenkte eg skulle fiske etter litt info om det var vids. Men takk for info.

Skrevet

Jeg har turbo på min m50b25 med MLS 3.5. Jeg kjører på 0.9.

Synes det er fint drag hele veien jeg, i motsettning til de andre turbobilene jeg har hatt / prøvd. sitter litt bunndrag fra før av i motoren.

Skrevet
Jeg har turbo på min m50b25 med MLS 3.5. Jeg kjører på 0.9.

Synes det er fint drag hele veien jeg, i motsettning til de andre turbobilene jeg har hatt / prøvd. sitter litt bunndrag fra før av i motoren.

Ok. Hvilke turbo bruker du og har du målt effekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...