Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva skal jeg gjøre da mener dere? jeg har en 320 med 325 turbo motor. Det nytter ikke med noe 320 drit.

Med B25 og snurre har du ikke 320 lenger. Blir ikke noe problem da. Kjør på.

Skrevet

nei. 320 diff er uaktuelt. Vil ha diffbrems også. Men nå blir det mye forskjellige meninger her. dan på diffsonline sier jeg ikke trenger mer, det samme sier LodeRunner, og du sier noe annet.

Skrevet
nei. 320 diff er uaktuelt. Vil ha diffbrems også. Men nå blir det mye forskjellige meninger her. dan på diffsonline sier jeg ikke trenger mer, det samme sier LodeRunner, og du sier noe annet.

Stemmer det. Må bare velge hvem du vil stole på da :)

Skrevet

ja. hvilket grunnlag har du på din påstand da?

Han LodeRunner hadde vel 320 som han satt på m3 diff på, og han påstår bare aksler.

Skrevet

Monterte manuellkasse i bilen min. Da brukte jeg mellomaksel fra en 325. Den ble for kort, så måtte sette over bakre del fra min gamle mellomaksel. Raste diffen og kjøpte 325 diff. Målte di, og så da at 325 diffen er lengre. Kjenner også andre som har gjort denne "moden" og mellomakselens bakre del måtte skiftes.

Er ihvertfall mine erfaringer.

Skrevet

Vent til dela kjem og se hva som må byttes og ikke da :)

PS vil gjerne ha ett konkret svar på hva som må byttes og ikke da jeg skal gjøre det samme!

Skrevet

:oops: Jeg har jo en Alpina diff - godt mulig det er forskjell på den og m3 diffen. Men en tanke, siden du snakker om å kjøpe US m3 diff. Det er jo forskjell på euro og us m3 motorene, så det er jo ikke umulig at det da er forskjell på diffene også? At Dan har helt rett i at den vil passe rett på?Jeg så ikke annen forskjell på Alpina og 320 akselen enn at Alpina akselen var noe tykkere, så like ut ellers. Mulig det er likt med US m3 diffen? Uansett vil du jo få det til å fungere, du risikerer jo bare å bytte mellomaksel i tillegg ;)

Skrevet

angrer du på at du satt på alpina diff du eller? ettersom du sa det var så mye mer vilter før?

Dan sa jeg burde ta 3.23 diffen fordi da får jeg lenger drag, noe han sa jeg burde ettersom jeg har turbo. Han sa jeg ikke burde ta 3.91 diffen ihvertfall

Skrevet

Angrer ikke nei. Jeg bytta motor og girkasse først, og kjørte med 320 diff til den gikk i knas.

320 diffen stoppa på 210, mens alpina diffen går til 270 ca. Så 320 diffen ga jo råere aks, men man ofrer toppfart - ikke at vi trenger noe mer her i norge da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...