hillmar Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Ja da har min kjære e39 525 tds stoppa... Jeg lå å cruisa på motorveien da bilen plutselig mista all kraft. Etter 30sek kom den igjen for deretter å dø helt. Fikk taua den til et verksted der en kompis av meg jobber for å prøve å finne ut av det. Det vi kom fram til var at det pumpes diesel ut av dieselfilteret men kommer ingen ting ut av dyserøra. Mao. det må være høytrykspumpa eller noe rundt denne, eller? Før dette skjedde har bilen oppført seg strøkent bortsett fra at den av og til er litt treig å starte og den har kanskje litt høyt forbruk (1,3 på småkjøring). Er det noen som har tips om hva det kan være annet enn pumpa? Og eventuelt hvis det er pumpa, er det noen som har erfaring med hvor det er lurt å levere bilen? Vurderer å taue den til asker elektrodiesel, erfaringer med disse? PS. har lest av feilkoder, ingen feil der. Takker masse for hjelp og håper det er noe som er billigere enn pumpa:)
Aroid Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 hvor mye diesel har du på tanken da? -litt under halv tank? har du prøvd å start bilen å løsnett på dyserøret? -kommer det ingenting ut? hvor mye diesel er det på filtre? -er den full eller nesten tom? -kommer det diesel før og etter filtre? hvordan ser register skjeden ut? -er det mye slakker i den?
hillmar Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 hvor mye diesel har du på tanken da? -litt under halv tank? Har hørt om det problemet og har fylt på så det er 2/3 fult har du prøvd å start bilen å løsnett på dyserøret? -kommer det ingenting ut? Har ikke tatt dyserøret helt av, men har løsna det godt, det pipplet kanskje ut en liten dråpe. hvor mye diesel er det på filtre? -er den full eller nesten tom? -kommer det diesel før og etter filtre? som sagt det renner godt med diesel ut av filteret når tenninga er på hvordan ser register skjeden ut? -er det mye slakker i den? det har jeg ikke sjekka, er det mye jobb å sjekke?
Ballder Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 -kommer det diesel før og etter filtre? som sagt det renner godt med diesel ut av filteret når tenninga er på Og da har dere selvsagt løsnet inngående rør til høytrykkspumpen som kommer fra filteret? hvordan ser register skjeden ut? -er det mye slakker i den? det har jeg ikke sjekka, er det mye jobb å sjekke? Det er vel kanskje ikke den letteste ting og sjekke ut sånn på minuttet, men om det er slakk i dette, så skulle fremdeles fordelings/høytrykkspumpen levere ut suppe på dyserør, men tenningstidspunktet ville blitt feil. Vet ikke jeg åssen fordelings/høytrykkspumpen drives her, men regner med at den er mekanisk drevet ja.
hillmar Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 -kommer det diesel før og etter filtre? som sagt det renner godt med diesel ut av filteret når tenninga er på Og da har dere selvsagt løsnet inngående rør til høytrykkspumpen som kommer fra filteret? ja det er her vi har løsnet ja. hvordan ser register skjeden ut? -er det mye slakker i den? det har jeg ikke sjekka, er det mye jobb å sjekke? Det er vel kanskje ikke den letteste ting og sjekke ut sånn på minuttet, men om det er slakk i dette, så skulle fremdeles fordelings/høytrykkspumpen levere ut suppe på dyserør, men tenningstidspunktet ville blitt feil. var det jeg også ville tro... Vet ikke jeg åssen fordelings/høytrykkspumpen drives her, men regner med at den er mekanisk drevet ja. Den er mekanisk drevet ja av registerkjedet
Ballder Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Da ville nok mine mistanker falt mot en deffekt fordelingspumpe, og med min viten innen dieselverdenen så var det tid for og søke etter folk med skikkelig peil på diesel, så min hjelp bortfaller desverre herfra. Lykke til ihvertfall, og husk oppdateringer med info som hjelper deg på rett vei.
Bonden Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Du har sjekket at du har strøm ned til solenoiden på dieselpumpa ?. (diselkuttventil) ryker denne kommer det ikke noe diesel ut av dyserør,denne før strøm via tenningslås (EWS).
hillmar Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 Du har sjekket at du har strøm ned til solenoiden på dieselpumpa ?. (diselkuttventil) ryker denne kommer det ikke noe diesel ut av dyserør,denne før strøm via tenningslås (EWS). Nei den er ikke sjekka. Skal sjekkes så fort jeg får frakta bilen hjem. Hvor på pumpa sitter den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå