danieln Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 er det noen som har vorre plaget av at bilen koker? har en bmw523 99mod. kan det være vannpumpa? sprengte ekspansjonstanken.bytta den å lufta godt men det koker enda. kan kjøre en halv dag så kan plutseli temperaturen stige til max.
e30no Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 sprengte ekspansjonstanken. Tyder på at kompresjonen i motoren går ut i kjølesystemet. et par sjekk punkter. * sjekk fargen på oljen din, er den grå er det toppakkning * ta ut pluggene dine og se på fargen på de. Gir som regel svar på det meste om tilstanden på motoren din. * Ta av lokket på ekspansjontanken og la bilen stå på tomgang, kommer vannet ut av tanken er det toppakkningen. Vanlig at du ser vannet beveger seg i tanken, men ikke at det kommer opp.
Dina Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Hadde samme problem på BMW min. Måtte bytte toppakning + plane termostathuset
danieln Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 hvor mye koster det cirka å bytte topp pakning? vannet fosser over når eg slår av varmvefta å elektriskpumpa. burde ikke det da være termostat el vannpumpe som e gåen da?
jonasdavidsen Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 hadde samme problem på min.. byttet termostat og luftet hele kjølesystemet.. så funka det bra, 1 månde etterpå begynte det igjen... luftet systemet igjen å har aldri hatt problemet siden.. 200 kroner;)
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Enig med Jonas her! Bytt det billigste først, altså termostaten og luft systemet skikkelig.
danieln Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 hvordan kan eg teste om termostaten e gåen?
2mMy Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 du kan ta ut termostaten og legg den i en kjele med vann du varmer opp! så kan du jo se når den åpner seg! men like greit å bytte når du først har det ute!
danieln Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 kor dyrt kan det bi å skifte termostaten på verksted? verke som at det kan være det ifølge råd eg har fått..bedre det en toppen
BMWBenny Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Hadde ikke satt den på verksted for det. Det klarer du fint selv!
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Termostaten koster ikke mange kronene og er gjort i en håndvending. Om termostaten er gåen vill du ofte få en oppbygging av trykk i kjøleslangene, så mye at det kan virke som de vil sprenges. I tillegg vil det ikke sirkulere vann gjennom radiator. Prøv å kjenn om radiatoren blir helt gjennomvarm etter kjøring...
Pedi Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Vannpumpe både har vært og er et problem på de motorene der. Så jeg liker å bytte vannpumpe og lufte SKIKKELIG - de kan være et helsike å lufte til tider...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå