xibriz Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Jeg oppdaget plutselig veldig mye hvit røyk av eksosen en dag jeg bare ute å kjørte (det var kalt). Det virket også som at bilen nøkket litt ved gasspådrag. En gjevn nøkking som man såvidt merket, men det var der. Ikke noe wiplash-nøkking Plutselig under kjøring blinket det i instrumentpanelet (kunne minne om en sånn instrumenttest). Bensinlyset, oil service osv. lyste. Men det varte kun ett kort sekund og jeg merket ikke noe på bilens egenskaper unndatt det igjevne gasspådraget jeg hadde fra før. Når jeg ruset motoren på tomgang hørtes den litt rar ut. Men jeg hadde ikke verktøy med meg for å sjekke pluggene der å da. På hjemturen virket bilen helt normal. Når jeg sjekket pluggene ca. 30 mil senere var status som følger: Plugg nr. 1 og 4 var full av olje Plugg nr. 2 og 5 var hvit (normal?) Plugg nr. 3 og 6 var svart I min forklaring teller jeg nr. 1 fram mot radiatoren og bak til nr. 6 mot kupeen. Noen som kan tenke seg hva problemet mitt er? Er det elektrisk siden bilen tilsynelatende fungerer normalt mesteparten av tiden?
Ad|oS Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Er vanlig med noe olje nedi plugghullene. Bare en pakning som er gåen da. Selvfølgelig er det bedre om det ikke er olje der, men skal ikke gjøre så mye skade. Et to av pluggene er svarte vil si at de får for mye bensin. De skal vel normalt sett bli hvite/brune etter litt tid...
xibriz Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 Skiftet plugger i fjor sommer. Da blir det sannsynligvis en liten tur innom ett verksted når skattepengene kommer for en liten overhaling/sjekk av motor Kjører mye langkjøring, ca. 25mil ganger 2 nesten hver helg.
Rayb Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 "Veldig mye" hvit røyk fra eksosen tyder på vann i forbrenningen, altså en ødelagt toppakkning... (evt. en liten sprekk i en kjølekanal) Men siden du ikke nevner forbruk av kjøleveske på bilen din, kan det være mye. Tenningsproblemer, vakumlekkasjer osv.
xibriz Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 der sier du noe, skal sjekke forbruket av kjøleveske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå