hmyraune Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Hei, Skal lakkere bilen min snart, og i den forbindelse tenkte jeg å avmontere alle dør-listene/stolpene. Tenker på de litt brede som sitter foran/bak på dørene og er av aluminium (i hverfall på E36). Men så er det den dørstolpen av stål som sitter som ruteskiller på bakdøra på touringen. Sist jeg hadde dør-panelet åpent, synes jeg å huske at den ikke var så direkte enkel å få ut. Noen som har vært ute med den før? Mye lettere å få til bra resultat når man tar ut delen og glassblåser Takk!
///Mysild Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 ja, du må løsne en skrue i toppen, inni lista liksom, så må du løsne bolten i bunn, men, dette er ETTER at du har tatt ut ruta noe som du sikkert vet hvordan gjøres, hvis ikke, av med trekket, rull ned vinduet, fjern listene rundt vinduet, alle sammen! så løsner du den splinta på glideren til vinduet, tar den av, og bare drar ut den metall armen fra løfteren til vinduet fra glideren bruk fornuft, men den sitter godt hehe... så får du løfte ruta ut, og ut med den metall greia stanga som du vil lakke dette er hvis du ikke har elruter bak kan sikkert forklare bedre hvis du vil det, men har litt dårlig tid ATM kommer inn senere i dag
hmyraune Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 Takk for tips. Fant etter litt mikke makk ut hvordan jeg skulle få den ut. Måtte ta den ut gjennom hullet nederst i døra. Kunne ikke ta den ut oppover, fordi det nederste festet er for tykt. Men fikk det greit ut nedover. Må bare teipe og være forsiktig når jeg skal trekke den inn igjen, for å unngå lakkskader
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå