LarsMW Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Regner med at det er ny bils hevn på ny eier. Har noen småproblemer med min 1990 325iX Touring: 1. Bensinmåler forandrer seg hele tiden og nåla går opp og ned. Dessuten lyser reservetanklampa hele tiden selv om det er full tank... 2. En svak pipelyd (som en varsellyd som får for lite strøm) hele tiden. Også når tenninga er av og nøkkeøen ute... Høres ut somd en kommer fra høyre side av rattstammen et eller annet sted 3. Av og til ujevn tomgang. Kommer og går litt. 4. Takluka vil ikke opp. Den går litt opp i bakkant, men da er det slutt. Vil ikke slide videre... 5. Kjørecomputeren: Viser -30 grader hele tiden og vil ikke være med på justering av verken klokke, dato eller andre ting... 6. Må ha ny innmat i hengslene på venstre fremdør. Hvem skaffer slikt? 7.K&N filter eller er det noen annet som er bedre? Masse spørsmål fra en som har konvertert fra britisk til tysk...
LarsMW Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 ...også må jeg vel ha litt mere pulver. Hører godord om DINAN chip. Noen som har synspunkter?
LarsMW Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 Nei, her var det ikke mye liv i røra... Er bilen min for gammel til dette selskapet?
bård Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Bilen er vel ikke for gammel nei.. Men først så er ikke chip alene noe å skryte av i den motoren. KN filter funker for å få litt mer innsugslyd:) Kjørcomputeren er det bare å bytte temp sensoren som sitter i ene bremsekanalen foran. Ny dør hengsler får du hos din lokale BMW forhandler eller Koed, Schmiedmann, GS bildeler. Ujevn tomgang forekommer ofte, kan hjelpe å rense tomgangsregulatoren. Pipelyden kan komme fra en liten høytaler under rattstammen, ta vekk dekselet under der så kan du ta av en ledning som sitter på der. Takluka høres ut som om vaierene er slitene. Bensinmåleren kan være instrumentet som kødder eller flottøren i tanken(sitter i et lokk under baksetet) Lykke til med alt småfikset:)
LarsMW Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Takk og amen! Nå er det bare å dra på seg kjeledressen. Glimmers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå