Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Har altså en 1998 520iA, 167km på telleren, god stand, 1 eier før meg, servicehefte osv. Men....når jeg har kjørt bilen varm og stopper den, lar den stå en stund og så starter den igjenn; så tikker den noe voldsomt i ca 30 til 60 sekunder, og så er den fin. Hva kan dette være?

Skrevet

ja bytt olje! olja er blodet! kjør en rens før du bytter. eventuelt tapp av ca 3 liter å fyll¨på 3 liter diesel å start la motor gå o ca 5-10min tapp ut fyll etter med Billi olje før å rense ut litt drit som ligger igjen så bytter du filter å fuller på castrol olje. garanterer at motor går nydelig etter dette..

• 3 weeks later...
Skrevet
ja bytt olje! olja er blodet! kjør en rens før du bytter. eventuelt tapp av ca 3 liter å fyll¨på 3 liter diesel å start la motor gå o ca 5-10min tapp ut fyll etter med Billi olje før å rense ut litt drit som ligger igjen så bytter du filter å fuller på castrol olje. garanterer at motor går nydelig etter dette..

Gjorde dette igår, og motoren tikker og går røft ennå. Lot den også gå på 1500-2000rpm en stund for å få litt oljetrykk, uten at løfteren(e) holdt kjeft. *skuffet*...

Så hvordan skal vi ordne det med garantien? :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...