Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt KN i mange år både på den gamle Corradoen og på e46 jeg har nå. Har ikke hatt noe problemer med røket lmm.

Grunnregel nr.1 er å følge det som står i bruksanvisningen når en kjøper rensesettet. Dessuten bør man legge på tynne strøk olje og la disse få trekke godt inn i papiret. IKKE spray på baksiden av filteret! Da er det stor sansynlighet for at det havner olje på lmm. Etter at siste lag er lagt på, jeg pleier legge på to tynne lag, og filteret har fått tørke bruk så en fille til å førke bort evntuell overfløodig olje. Når filteret ikke svetter ut mere olje er det bar å montere det igjen. Gjerne la det stå på over natten før en kjører slik at olje damp fordunster og oljen trekker seg godt inn i papiret.

Dette fungerer like godt hver gang for meg. Renset senest i går KN filteret på e46'en

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...