mr.goldfinger Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Hei alle sammen Har etter et demper bytte fått problemer med at abs ikke virker, abs lampa lyser og har litt bløt pedal nesten som jeg hadde en væske lekkasje. Har sjekket bremsevæske i massevis og ingen synlig lekkasje. Spørsmålet mitt er i bunn og grunn, vil jeg få "bløt" pedal hvis jeg har ødelagt en abs føler?
en325ic Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 du har sikkert tatt av en calipper da ehar du fått luft i systemet! mens du har bytta demper så har du ikke montert på abs føler eller så har du ødelagt en føler!
Aroid Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 vist du hadde på tenningen i mens ABS føleren var av så må du slette feil koden før at den fungerer igjen. du kan prøv å koble av strømmen på bilen å lett den stå i 10-15min så skal alt av feil mld slettes. vist ikke ABS lampa går bort da så må du nok bytt den.
mr.goldfinger Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 Ok takk! Skal prøve ta av strømmen, har ikke hatt av noen caliper så jeg kan ikke skjønne det skal ha kommet til noe luft der. For det skal ikke ha noe og si for abs føler at jeg har satt på spacere?
mr.goldfinger Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 Hjalp ikke ta vekk strømmen. Oppførte seg som før da jeg koblet på igjen strømmen igjen, abs virker ikke og da jeg får kjørt litt kommer varsel lampa. . Noen som har fler tips jeg kan feilsøke. Den bløte pedalen er borte nå da jeg har fått kjørt litt, sikkert bare en kloss som var litt treg eller noe.
mr.goldfinger Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Skrevet Juni 27, 2008 Prøve denne tråden en gang til jeg Har helt fine bremser nå men abs virker forsatt ikke hva kan jeg sjekke? Hvordan virker abs følerene, hvordan skal de ligge i forhold til bremseskiver osv? Kan jeg sjekke selv om de virker . Ga de et lite kakk med hammer for og få de løs er dette nok til og ødelegge de?
Aroid Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Prøve denne tråden en gang til jeg Har helt fine bremser nå men abs virker forsatt ikke hva kan jeg sjekke? Hvordan virker abs følerene, hvordan skal de ligge i forhold til bremseskiver osv? Kan jeg sjekke selv om de virker . Ga de et lite kakk med hammer for og få de løs er dette nok til og ødelegge de? en liten kakk med hammeren er nok til den er ødelakt. du kan prøv å ohm abs føleren. men du ohmer så skal du drei hjulet rundt og det blir meir ohm og hevn kurve opp over å vist ohmen detter ned å opp igjen så er den defekt. (koblet av abs kontakten når du skal gjør det her) du kan sammen ligne med ohmen på en annen hjul også. så du har noe å gå etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå