Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en lufttempføler og er til for at motoren skal vite temperatur på inngående luft.

Åpent filter eller ikke burde man prøve å få plassert denne inne filteret.

Dette er diskutert endel ganger her på forumet, men jeg personlig har kjørt lenge med denne liggende på utsiden av filteret. Uten problemer.

Skrevet

ok.forsto det måtte vere noe slikt. Men nå turbokonvertere eg bilen og da havner filter på motsatt side. Burde eg flytte denne over også eller burde ikkje det vere likegyldig igrunn? Lage et eller annet cover så den ikkje blir full av fett og veistøv.

Skrevet

Den thermostaten er koblet til slangene som går via gasspjeldet. jeg vet ikke funksjonen på den.. så hadde vært morro å vite?:) Temp føler sitter på manifoild ved siden av inntaket til oljeluftinga.

Skrevet

I forrige uke var det en tråd om hva oppgaven for denne termostaten er. Selvfølgelig åpne og lukke for vannmengde, men utover dette.

Bel da konstantert at denne har i oppgave og sørge for at gasspjeldet ikke fryser fast ved temperatur på luften lik nullc og nedover. Da ting kan fryse med andre ord. Så lenge bilen kun blir brukt på sommer så gjør det ingenting og stripse den fast (ikke flytte den over med andre ord.)

Blir denne bilen brukt om vinteren så vil jeg råde deg til og flytte denne over til hvor luftfilter /luftinntak skal sitte.

Skrevet

Inne på noe der J. Hofstad. Lufta kommer fortsatt inn der hvor braketten sitter (om dette ikke blir plugget, men går utifra at det blir beholdt " åpent" der.) Vil da være reèll temperatur på luften i startfasen av oppvarming av motoren. "Problemet" vil oppstå når motorrommet er blitt lunket. Da blir føleren "lurt" og regulerer da mengde vann til en annen temperatur enn det som er temperaturen som faktisk kommer inn til gasspjeld. Plastikk innsuget leder veldig dårlig varme og det vil da ta veeldig lang tid før gasspjeld huset har en temperatur som utelukker at spjeldet kan fryse.

Det er teorien bak det hele, men må selvfølgelig legge til at denne føleren er blitt lagt utenfor varmeskjold osv hos flere, dette har da gått smertefritt året rundt.. Teori stemmer ikke alltid i praksis til punkt og prikke.

Skrevet

Men når du ligger i en time etter Autobahn med spjeldet på samme plass over lang lang tid, og det appåtil er 0 grader og tåke på vår velkjente autobahn, kan det kanskje være greit at denne føleren sitter i boksen, og ikke varmer seg på motoren..

Ellers vil du jo kunne få ett ikke så artig problem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...