Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det lakk olje på bmw. Lakk mer når motor var i gang. det kommer ut av en føler rett under oljefilteret. er vel den som måler hvor mye olje det er igjen og sånn. Når motoren er i gang så drypper det jevnt. er det noe pakning inni der eller må jeg bytte føler?

Skrevet
Så det lakk olje på bmw. Lakk mer når motor var i gang. det kommer ut av en føler rett under oljefilteret. er vel den som måler hvor mye olje det er igjen og sånn. Når motoren er i gang så drypper det jevnt. er det noe pakning inni der eller må jeg bytte føler?

Om ikke jeg tar feil er det vel en simring inne ved følern? Prøv og bytt føler. :)

Skrevet

Er ikke den føleren ganske kjapt gjort å ta ut?

I såfall så er det jo bare å skru den ut så ser du fort om det skal være en oring/kopper pakning eller noe lignede der da.

Prøvde å se på bildet på koed om det var pakning med fikk ikke se den siden av den.

Skrevet

Kjøp en ny føler/giver. Skru ut den som sitter der, putt fingeren i hølet til du har den andre klar til og skrues inn. Legg litt papir på bakken under så blir det bra vett :)

Skrevet

dette er oljetryksbryteren. skal ikke komme olje ut av det hulet når bilen ikke går. bare gi den noen min etter den er stoppa så al olje får renne ned i bunnpanna igjen og bytt bryteren. tar 3 min.

Skrevet

den er god. får bytte bryter. det er den like under oljefilteret det er snakk om. sitter den skrudd eller er det bare å dra den rett ut?

Skrevet

Den er skrudd inn. Så må nok finne frem en fastnøkkel i riktig dim, husker ikke den jeg nå. Men dette er dritfort gjort, tar nsten lengre tid og jekke opp bilen og støe denne med bukk. Men som TSL sier så er det bare og la bilen stå litt så blir det ikke mye søl, kun litt smådrypp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...