Gå til innhold

Denne kan slettes!! har fått den hjelpen jeg trenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri gjort en så stor ombygging før å lurer på eventuelt hvordan motor jeg må bruke i bilen for å få den godkjent?

bilen er en 316i m/kat fra 89. reg.nr. BN 46775 om noen lurer. (uten motor) (skal være M40B16 motor)

har også en bmw stående med alt av motor, drivverk osv. denne er da full av rust å lurte på om jeg kan sette alt fra denne over i 316 ?

det er en 84mod 320ia ?

fikk beskjed på biltilsynet at dette ikke gikk fordi jeg måtte bruke en motor som var bygd med kat. ?

om noen har en liten pekepinne til meg hadde jeg satt stor pris på dette :)

Gjerne si ifra om dere har deler jeg trenger for å bygge om bilen å få den godkjent :)

Skrevet

du må ha en motor med kat ja.

du får heller ikke godkjent en 4syl bil med 6syl lenger, dette gr tillatt totallvekt og egenvekt på foraksel.

hadde jeg vært deg ville jeg gått for en 318is motor. disse går fælt når du lærer deg og bruke den skikkelig. den er glad i turtall.

med noen små modifikasjoner på en is motor henger den godt med en 325.

is har skikkelig grenerør orginalt,så et skikkelig efktanlegg-chip- åpent insatsfilter. hjelper en go del. ombyging til et spled fra en 2,5l så går den godt. engelsmen henter ut ca 150hk med dette oppsettet og da skal 325`n jobbe for og henge med. spesielt i svainger da 4er bilene er mye medre på det pungtet gr lavere vekt i nesa.

så min anbefaling er is motor

skal du bygge om til manuel også?

Skrevet

hmm det var ikke noe artig da :S nei liker ikke 4er pga lyden :P

da blir det nok å få tak i noe annet å pjaske med.

Hvor mye må jeg gi for en skikkelig 318is motor med ledningsnett osv? å må jeg gjøre om understell ved en slik ombygging?

316 er original med manuel så det er ingen problem :) tenkte bare jeg kunne sette motor å gear over fra den rusthaugen jeg har :P men det går da altså ikke..

Skrevet

318is har samme understell som 325. men siden du har en 4er bil så gidder du ikke godkjenne med is motoren i. ingen som hører forskjeld på d.

is er gromt det, og du kan få meget fin lyd i den selv om det er 4er.

hadde samme meningen ang lyd selv, men det har forandret seg etter og ha hørt div iser med grom eksos og ikke minst hørt min touring med m3 motor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...