Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikker på e39 om dagen. Desverre er det altfor mange tullinger som ettermonterer cd spiller i bilene. Min kommende e39 skal ikke ha noe slikt jalla som ødelegger finishen i bilen.

Så mitt spm er da:

Hvor vanskelig er det å installere org cd spiller i disse bilene?

Nå veit man jo aldri om de som har ettermontert jalla-spiller har hatt kassett/radio eller cd/radio tidligere. Vil dette bli et problem mtp. ledningsnett o.l?

Skrevet

De fleste som ettermonterer bruker bare en overgang(auxkabel)til eksisterende ledningsnett pluss en ramme som passer inn,så en spiller med mid display skal passe rett inn,det eneste man må finne ut er hvilken type som satt der orginalt(reverse eller business anlegg)om det var cd eller kasett har ingen betydning fordi begge skal passe rett inn.

Skrevet

Takker for svar. :D

Var et slikt svar jeg håpet på.

Et lite spm til i samme farten, som omhandler radio/cd e39.

Det er jo dobbel-din. Øvre del med cd og nedre med radio.

Men den nedre delen. Ser at den er i 2 "formater". Altså, en kort og en bred utgave? Hva er forskjellen?

Skrevet
kjøp brukt navigasjon-systemet du kan montere "originalt" i en e39, kjempefint og verd pengene. :)

Saken er sterkt vurdert, men hvordan vil da dette fungere i samhold med evt. type ledningssett som sitter der? Er det forskjellige nett forresten? Eller ligger det meste klart allerede?

Men må jo da i tillegg ha CD veksler, så spørs om ikke navi fort blir dyrt? :?

Skrevet

Hvis du skal sette inn en Business anlegg må du først finne ut hva som stod i bilen orginalt. Reverse eller Business en eller todelt og lite (IRIS) eller stort (MID) display.

Hvis det orginale anlegget ikke var todelt og du kjøper en todelt variant, må du i tillegg ha en MID adapterkabel (Delenr.: 65129405409) som koster 2-300kr. litt plukk å montere denne. Hvis det orginalt var et IRIS-display og du kjøper et MID-display, må du på BMW-verksted for å programere om "el-sentralen" for å få dette til å virke.

MID-displayet er det bredeste. Denne ser klart best ut, og den har også støtte for ID3-tag, altså tekstvisning fra f.eks iPod.

Reverse-anlegget er det dårligste med bare 4x10w effekt. Business er heller ikke det heftigste på jord, men med 4x20w blir det et betydelig løft i forhold til Reverse. Business har også port for CD-veksler som også kan brukes til et iPod-interface.

Jeg vil også anbefale deg å bytte ut de orginale høyttalerne i hattehylle og dører. Gode elementer gir et brukbart løft i lydkvalitet. :)

Professional-stereo og Navi løsninger har jeg ingen erfaring med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...