Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver å skal bytte bremserør nå, alt bak og den lange i midten.. har bare vanlig verktøy og rørbøyer. Hva er beste måten å få tappa ut all bremsevæsken på så jeg slipper å få væske i trynet når jeg kapper røra?

Skrevet

Skru opp luftenippel bak (på en av calipterene). Træ på en slange over nippelen. Før denne så ned til en bøtte. Pump på bremsen en god god del ganger til du hører den suger luft i beholderen. (best og skru av lokket selvfølgelig før du pumper) Når dette er gjort.

Ta av provisorisk slange. Skru til luftenippel.

God to go

Skrevet

thnx! og en annen ting, har kjøpt bremserør fra biltema, kobber eller kobbernikkel, skal de smøres inn med noe tectyl eller noe?

Skrevet

Jeg for min del pleier ikke bruke rørbøyer på bremserør, kobberrør er jo greiere å jobbe med enn stålrør :-)

Men en kan spørre seg hvorfor i H.. nesten ingen biler har orginale kobbernikkelrør :-s

Skrevet

Bimmerlars; For syns skyld vel? Rustne rør kommer dog og av at det ikke blir byttet bremsevæske lenger (dette da på eldre biler som er kommet inn i garasje-service syndromet istede for verksted) Ikke alle vet at bremsevæske skal byttes på intervall.

Over lengre tid blir bremsevæske vannet ut og det begynner da og ruste, men det visste du nok . : )

Skrevet
Bimmerlars; For syns skyld vel? Rustne rør kommer dog og av at det ikke blir byttet bremsevæske lenger (dette da på eldre biler som er kommet inn i garasje-service syndromet istede for verksted) Ikke alle vet at bremsevæske skal byttes på intervall.

Over lengre tid blir bremsevæske vannet ut og det begynner da og ruste, men det visste du nok . : )

Hydroskopisk væske ja :) Mange biler med stålrør ruster selv om de har jevnlig service. Det ser jeg på jobben. Ligger i saltlake og dritt ved siden av bensintanken bla. Der ruster det som oftest først. Er som oftest utvendig angrep tror jeg. Ikke noe stort problem egentlig dette da. Kurant og skifte som oftest, og er de skifta trenger man ikke tenke mer på de.

Om irr til slutt gnager seg gjennom kobberrøra er jeg ikke sikker på, da jeg ikke har fått testa det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...