SofaKingFresh Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Har kjøpt meg en e34 525i og lurer på hva som kan gjøres for å øke effekt av motor? Foruten luftfilter og nytt eksosanlegg. Noen tips? Gjerne sider med produktene på og hvis dere har noe å anbefale Mvh Martin
bmwE39540 Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Kamakslinger, innsugningsmanifoiler, katalysator, grenrør, chip, kompressor, turbo? Ved å skifte kammer og ta vekk katalysatoren vil du nok få mest hest per krone. Vil tro at det kan gi deg ca. 30 hester til en pris av ca. 5-6 k. pluss et rør som erstatter katalysatoren eventuelt en tilpasset "catreplacer";) Gode sider er schmiedmann.no og koed.dk
N0rris Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 schmiedmann.no har rimelige kammer også. Hvis har tenkt å gå hardt til verks så er det jo en turbo som vil øke effekten mye for penga et kit til ca 15tusen vil hjelpe deg på god vei men husk og senke kompresjon på toppen skal ha 8.5/1 i comp da, nå har du enten 10.5 eller 11/1 i komp
SofaKingFresh Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 Takker for alle svar Nå har jeg ikke så altfor mye penger, så turbokit blir nok det som blir spart opp til! Men andre ting vil nok bli gjort ^^
N0rris Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 For og senke comp på motor kan du ta en billig løsning ute for mye ingrep, du må nok kjøpe deg noen arp bolter så slepper du strekk bolt løsningen også en topp spacer den senker kompen, hvis ikke du gjør dette så ryker motorn rimelig kjapt. Du kan også ta ut stemplene og få de dreid av en 10mm 50motorn har såpass tykke stempler så det skulle gå bra. Anbefales ikke mere enn 0.4 bar lade trykk uten og forstreke mere, lager i motor, smidde stempler, råder, rådelager, osv
MotorViagra Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 For og senke comp på motor kan du ta en billig løsning ute for mye ingrep, du må nok kjøpe deg noen arp bolter så slepper du strekk bolt løsningen også en topp spacer den senker kompen, hvis ikke du gjør dette så ryker motorn rimelig kjapt. Du kan også ta ut stemplene og få de dreid av en 10mm 50motorn har såpass tykke stempler så det skulle gå bra. Anbefales ikke mere enn 0.4 bar lade trykk uten og forstreke mere, lager i motor, smidde stempler, råder, rådelager, osv Er du spinnvill!! Kan ikke ta av 10mm på stemplene max 3mm for at det skal vær noe styrke igjen i stemplene. det enkleste er kjøp av MLS pakkning (3,5mm da også med ARP bolter) så du ikke tar noe av styrken på stemplene. Med MLS og ARP, og en omprogramert chip med større dyser kan du fint lade 0,7-1 bar på orginal motor.
MotorViagra Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 schmiedmann.no har rimelige kammer også. Hvis har tenkt å gå hardt til verks så er det jo en turbo som vil øke effekten mye for penga et kit til ca 15tusen vil hjelpe deg på god vei men husk og senke kompresjon på toppen skal ha 8.5/1 i comp da, nå har du enten 10.5 eller 11/1 i komp 10:1 er det orginalt på b25
-AmunD- Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Lader 0.9 bar på min m50b20 , gjort det en stund og det fungerer fint. Har en multi layer pakning bare! PS : har grenrør, turbo og downpipe til salgs hvis det skulle være av interesse får sende en PM
oddis Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Hvis du skal spare opp til turbokit som du sier så anbefaler jeg å legge alle kluter til for å få det gjort. Ikke gjør noe annet med motoren din, fordi du ganske sikkert må plukke dette bort da du turbokonverterer. Tenker i hovedsak på "kvasskammer", ekstraktorgrenrør og annen sugetrim. Spar opp 50k og bygg en stødig budsjettmotor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå