OOTT Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Hei, jeg har en bmw e34 89-model med 525 motor som ikke vil svive... den starter greit nokk men etter 1-2 sekunder stopper den igjen, etter som den har stått i en låve i 2 år og det har vært mus under pansere så er det forståelig men jeg finner ikke uta feilen.. tenninga og bensintilførselen er i orden, jeg har snakket med en mekaniker og han lurte på om det var noe med en vakumslange eller noe, hvilka av slangene er vakumslanger og hvilken av de er mest utsatt? jeg er åpen for flere forslag til hva som er feil.. nå som det nermer seg billappen om 2 måneder så begynner jeg å bli desperat for å få i gang første bilden min.. OT
OOTT Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Skrevet Mai 29, 2008 insugsbelgen? den mellom luftfiltere og insugsmanefoylen? den har jeg skifta og den er helt tett.. LMM? hva er det for noe?
Hoem Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 lmm er så og si en elektronisk "duppe dings" som registrerer lufta di, den står oppe på luftfilteret. Ellers er det vakum til BTR som du kunne sjekka.
OOTT Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 har sjekka den også, den så ut til å være i orden.. jeg lagg merke til at gnistene er gule også nå.. har skifta rotoren til fordeler lokke og fordelerlokke, men det hjalp ikke mye
jolly Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Høres det ut som om den bare "dør" fordi den ikke får bensin ? Høres det ut som om den "dør" fordi den ikke får luft ? Etter at den har stoppet , starter den igjen med en gang etterpå og går i to sekunder , eller må du vente litt ? Uten bensin , så kutter den bare. Får den feil luftmengde så kan det høres ut som om det kan være litt feiltenning. Måle spenning på bensinpumpe er vel en god ide. Skifte bensinfilter er jo også lurt etter to år på en låve. De sier at det ikke skal ta skade , men det er så rart med det. Ta ut luftfilter å få noen til å starte for deg så er det litt lettere å høre. Lykke til.
OOTT Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Skrevet Juli 6, 2008 Det høres rett og slett ut som om den ikke har lyst til å starte bare for å irritere meg.. klarer ikke helt å sette ord på det for den sviver litt på 4-6 cylindere og litt på 2-4 og så dør den.. bensinpompen spytter ut mere en nokk bensin etter min mening men har ikke fått målt trykke eller spenningen på bensinpumpa, jeg har tvangskjørt den mange ganger og det virker som den sviver greit, skal skifte bensinfiltere også hvis det kan være feilen.. Fikk en kamerat til å sjekke den med en pc og fant to feil, en på svinghjuls impulsgiveren og en på kammaksel/veiv impulsgiveren.. var henne på bilelektro for å se hvor mye det kosta og fant ut at 900 per føler er litt i det høyeste lage for en bil jeg ikke ga så mye for.. noen som vet noen steder jeg kan eventuelt få brukte følere for en rimelig pris? eller spiller ikke de så stor rolle for å få start på bilen?
MotorViagra Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Det høres rett og slett ut som om den ikke har lyst til å starte bare for å irritere meg.. klarer ikke helt å sette ord på det for den sviver litt på 4-6 cylindere og litt på 2-4 og så dør den.. bensinpompen spytter ut mere en nokk bensin etter min mening men har ikke fått målt trykke eller spenningen på bensinpumpa, jeg har tvangskjørt den mange ganger og det virker som den sviver greit, skal skifte bensinfiltere også hvis det kan være feilen..Fikk en kamerat til å sjekke den med en pc og fant to feil, en på svinghjuls impulsgiveren og en på kammaksel/veiv impulsgiveren.. var henne på bilelektro for å se hvor mye det kosta og fant ut at 900 per føler er litt i det høyeste lage for en bil jeg ikke ga så mye for.. noen som vet noen steder jeg kan eventuelt få brukte følere for en rimelig pris? eller spiller ikke de så stor rolle for å få start på bilen? Er nok dette som er feilen og, så skal du ut å kjøre er det på med spanderingbuksa
OOTT Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 Hehe tok heller en tur til huggeren mye billigere hehe, har skifta impulsgiveren på svinghjulen og da svev den helt fint... i 4-5 skunder.. men finner ikke impuls giveren på kammen/veiva? skal den ligge under topplokke? eller tar jeg feil?
MotorViagra Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Hehe tok heller en tur til huggeren mye billigere hehe, har skifta impulsgiveren på svinghjulen og da svev den helt fint... i 4-5 skunder.. men finner ikke impuls giveren på kammen/veiva? skal den ligge under topplokke? eller tar jeg feil? Giveren til kammen må jo stå ved kammen et sted... Så vis du ser ved oljefilterhuset ditt og litt inn mot toppen din der er den giveren. skrud fast med en umbrako
OOTT Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 Probleme er løst! etter en del banning og kjefting så sto røyken opp av pansere, det var ikke værre en 3 ledeninger til dysene som var irra i en kobling, derfor har den stakkarse bmwen min stått i 3 år.. men nå har den fått nytt liv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå