HenrikPalm Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Hei! Jeg innstallerer et slikt 250kroners kit med fjernkontroll for å fjernstyre sentrallåsen min. Jeg har funnet pluggen med de gjeldende ledningene bak hanskerommet, men ledningsfargekartet som kom med enheten stemmer ikke, tror jeg. Jeg har prøvd å jorde alle ledningene, og funnet ut at flere har konstant strøm. Jeg har deretter prøvd å sette 12v på de resterende. Ingen av operasjonene hverken låste eller låste opp dørene. Hadde noen vært så vennlig å forklare meg hemmeligheten bak sentrallåssytemet på denne bilen? Hilsen Henrik Edit; Wow, ser nå at det finnes en del temaer om dette alt. Hva er deadlock for noe? Lock, unlock og deadlock, skjønner ikke hva det siste er. I sentrallåsboksen sitter det 3 plugger, en svart 12pins og to andre fargede plugger, bl.a en gul. Skal ritkige ledninger ha 12v eller jord?
HenrikPalm Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 Hei! Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig.. Jeg lurer bare på hvilken av ledningene i bunten som skal ha enten + eller - for å låse og låse opp
en325ic Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 det er det jeg ikke veit, derfår jeg ville se kobligsjema! men vist det haster så skal det ligge flere topicer her om dette emne
HenrikPalm Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 https://www.directwholesale.net/diagram ... &MakeID=53 Det er dette som fulgte med Beklager den dårlige holdningen min. Synes ikke fargene på skjemaet stemte overens!
h_anti Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Skjemaet der er for biler som er klargjort for original alarm. Hvis bilen din er en slik bil så skal pluggen gjemme seg bak hanskerommet et sted. Hvis ikke, så er det fremdeles mulig å koble 'fjernkontrollsignal' på sentrallåsenheten, men fremgangsmåten avhenger av om du har ZV eller ZKE-styring i bilen. Det kan hende at de aktuelle ledningene ikke er koblet i pluggen i det hele tatt. Siste utvei er å bruke releer, og da finnes det mange løsninger beskrevet på dette forumet.
HenrikPalm Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 På bilen jeg innstallerer i var det en svart boks bak hanskerommet. Denne hadde en svart 12pins plugg, og to andre med farger. Når jeg dro ut den svarte pluggen så fungerte ikke sentrallås enger, så eg vet hvertfall at jeg har rett enhet da. ZV eller ZKV, finnes det en enkel metode å finne ut hva jeg har med å gjøre? Og hvor jeg finner de aktuelle ledningene på gjeldende system? Skal leite mere på forumet jeg, men trodde jeg hadde fått med meg det meste når jeg satt igjen med disse spørsmålene her. Finner ingen konkrete løsninger eller forslag. I tillegg sliter jeg litt med modellbetegnelser på bmw, da jeg ikke eier bilen selv, jeg bare selger (og forhåpentligvis monterer) disse fjernstyringssystemene. Bilen er en 1994modell 3serie compact. Det er e36? Er det noe mere som er bra å vite i denne sammenhengen? 1.8is motor.
h_anti Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 ZKE-boksen finner du rett bak hanskerommet, med en svart 15-pins, en svart 18-pins, en gul 26-pins og en grønn 26-pins plugg. Hvis det er ZV-modul, er den skrudd fast over sparkepanelet helt til høyre. Den har en hvit 26-pins, en svart 5-pins og eventuellt en svart 4-pins plugg. Så sannsynligvis er det ZKE i den bilen. Du kan finne koblingsskjema her: http://www.ebooksquad.com/2008/02/28/1999-bmw-318ti-e365-series-electrical-troubleshooting-manual.html Det du sannsynligvis må gjøre er å koble vekslerele på utgangene til fjernstyringen. Da blir prinsippet det samme som å koble til Defa-alarm eller lignende, og det tror jeg skal være tatt opp her før uten at jeg har søkt.
h_anti Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Den store alarmtråden på bimmerforums.com: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=238468&page=3 I følge post 70 så skal du koble låsesignal til pinne 17 og åpnesignal til pinne 4 på den gule kontakten (det kan hende at pinnene mangler).
HenrikPalm Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Skrevet Mai 27, 2008 Takk for at du leker detektiv for meg! Setter stor pris på det!
HenrikPalm Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Skrevet Juni 7, 2008 Den store alarmtråden på bimmerforums.com:http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=238468&page=3 I følge post 70 så skal du koble låsesignal til pinne 17 og åpnesignal til pinne 4 på den gule kontakten (det kan hende at pinnene mangler). På den gule kontakten sitter ledningene tett-i-tett og det er ikke noe pinne ledig. Jeg forstår ikke hvordan det kan være gul kontakt på det skjemaet, det stemmer jo ikke med 3 ledninger, og fargekodene stemmer hvertfall ikke. Jeg fant et enkelt koblingsskjema her inne hvor det var brukt 2 eller 3 dioder, men finner det ikke, hadde håpet noen andre her husker hvilken tråd det ligger i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå