S.Hafsmo Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 En kompis av meg fikk 2'er feil på håndbrekket på PKK, de mente at det var over 50% forskjell på bremsekraften på høyre og venstre bakhjul. (dårlig på høyre) er dette noe som kan justeres bak på trommel? eller er det et tegn på at bremseband må byttes? og hvordan er det å demontere skiva bak for å sjekke bremsebelegget uten at alt ramler ut?
Glenno Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Hvilken bil er dette? Kan være håndbrekksvaieren som har satt seg også? Går ut ifra bmw e34 da. På min touring byttet jeg klosser,skiver og håndbrekks sko ifjor og justerte derfor på skruene du ser på bildet. Må av med klosser, kalipere og skiver for sjekke håndbrekks skoene . Et hjul i luften oppe om gangen. Skal gå an vri på justerings skruene for justere uten ta av klosser, kalipere og skive også men da bør skoene ikke være utslitt. Skal ligge noen tråder om dette her på bimmers. Ellers haynes og bently tar for seg dette også.
S.Hafsmo Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 hehe, lest tittelen på posten? neida, lett å overse. det var ihvertfall snakk om en E39 520i 96mod. så jeg bare lurte på om det var mulig å bare justere istede for å bytte, selv om det bare blir å utsette en utgift. eier av bil står ikke så alt for sterkt økonomisk for tiden, og må allerede bytte skiver og klosser fremme. men etter hva jeg har forstått er det samme justeringsmetode på E34 og E39? så det kan være at det er nok å stramme på ene siden? Edit: klarer man å se bak på trommel om handbrekkvaier'n har satt seg?
vetu03 Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Fikk samme feil på pkk, da sa de at jeg kunne prøve å justere det bak på skivene og at det kunne være nok.. Mente ikke jeg trengte bytte moe hvertfall. Har ikke fått gjort det enda, så hvet ikke om det fungerte men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå