Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. holder på å bytte olje på automatkassa min er snakk om en 94mod 325ia med ZF 5hp18 kasse. Lurte på om kassen skal stå i nøytral(N) når man etterfyller? Å tempratur skal være ca. 30-50grader?

Takk nemlig for svar holder på med dette akkurat nå.

Skrudde ut den store Umbraco-pluggen,å det kom det 1liter ut? Men dette er vel bare påfyllingen, så må ha vært for mye olje på kassen?

Skrevet

Tok å skrudde ut den lille Umbraco-pluggen

Å der kom det bare ut 2liter olje. Har det vært for lite olje da? Om morgenen når jeg har startet opp bilen så går den ca.15-20sek så kommer det en ulyd fra kassa? kan dette være årsaken?

Skrevet

Å der kom det bare ut 2liter olje. Har det vært for lite olje da? Om morgenen når jeg har startet opp bilen så går den ca.15-20sek så kommer det en ulyd fra kassa? kan dette være årsaken?

Skal komme 3.

Er du usikker på frengangsmåte kan du sende PM, eller ringe meg (936 88 365).

Skrevet

Skal komme 3.

Er du usikker på frengangsmåte kan du sende PM, eller ringe meg (936 88 365).

Hehe du skulle skrevet før ,fikk ut ca.4liter gammel olje når filteret å alt ble tatt ned og filteret så heller ikke ut egentlig svart som fy. fikk alt iorden tilslutt. Fylte først på 3liter(mobil1 ATF 320 111G). Men det var ikke nok, når jeg var f.eks satt den i revers så sluret den lenge før den gikk i gir. Så starta opp bilen å satt den i Nøytral å lot den gå en stund før jeg igjen fikk på mere olje. Målte tempratur på kassa med en laser-tempraturmåler, fylte på olje når kassa hadde en tempratur på +40grader Å da fikk jeg bortimot 1,5liter på den før det begynte å renne ut. Så ble ca.4.5liter totalt, Å kassa girer silkemykt igjen :)

Er spent på om ulyden er borte imorgen tidlig når jeg starter opp bilen.

Har du vært borti at det kan komme ulyder fra automatkassa når den er kald, de første minuttene når bilen er startet opp å går på tomgang?

Hva mener du er rette fremgansmåten for å etterfylle olje?

Skrevet

Var ikke vondt ment, ble bare stående å plages litt isted med bilen, Også ser jeg at jeg kunne ha fått hjelp alikevell. Men det gikk jo greit, nu fungerer den som den skal trur jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...