vredesbyrd Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Hei, var ute en tur tidligere da bilen begynte å ruske.. på jevn gass datt den vekk i korte øyeblikk men virket som den ble bedre på høyere turtall.. og på tomgang rusker den slik, den går greit i noen sekunder, så detter den ned på turtall , så suger den inn luft og kommer seg oppigjen... hele bilen gynger når den holder på sånn. tenkte før bensintilførsel men er usikker...fungerte fint i går.... er første BMW`n jeg har og kjøpte den på fredag... noen som vet hva dette kan vær... er usikkert om jeg kommer meg på jobb i morra, Tusen takk for all rask hjelp...
BreitBau Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 nei er vel den klassiske luftmassemåler, coil eller Lambda dette?
vredesbyrd Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Skrevet Mai 27, 2008 oj! coil hørtes ikke bra ut.... er jo 6 stk!! tenkte på luftmassemåler ja...hmm rart at det skjer på en kjøretur... er det noe som kan gjøres uten å bytte enda? rengjør måleren eller noe?? tusen takk
BoSJo Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Kople LMM fra, start bilen og kjør en lille tur. Den går da bare i nød modus og blåser rikelig med bensin inn men skal gå jevnt hvis det altså er LMM som er problemet.
vredesbyrd Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Skrevet Mai 27, 2008 ok tusen takk... kobla fra LMM og den gikk jevnere, men når jeg satt den inn igjen å kjørte ett stykke var det som ingenting hadde skjedd.... den er vel bare i nød modus så lenge LMM er koblet av? ingenting må resettes manuelt?
vredesbyrd Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Skrevet Mai 27, 2008 ok tusen takk... kobla fra LMM og den gikk jevnere, men når jeg satt den inn igjen å kjørte ett stykke var det som ingenting hadde skjedd.... den er vel bare i nød modus så lenge LMM er koblet av? ingenting må resettes manuelt?
BoSJo Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Ja den skulle gjerne skjønne at LMM er plugget inn igjen uten noe videre. Der vil dog ligge en LMM feil i loggen, men skulle ikke ha noe å sige når den er plugget inn igjen. Skjønner jeg det slik at etter du plugget den i igjen, da gikk bilen greit liksom?
vredesbyrd Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Skrevet Mai 28, 2008 Tja, når jeg kobla på igjen LMM fortsatte ruskinga ( ikke så gale som første gangen) , så stoppa jeg bilen, starta den igjen og kjørte en tur med variert kjøring.. på den turen så virka det som at den ordna seg selv på en måte.. hehe
conzoz Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Sjekk etter hull i innsugsbelgen. Dersom denne er morken, suger den kanskje falskluft!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå