OLEZZ Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Hey. Etter at diffen min rasa skal jeg kjøpe ny. snakka da med Dan fra diffsonline. Han anbefalte meg en m3 3.23 LSD diff, inkl drivaksler osv for 1345$ (6700kr, hvor frakt er inkl). Den var også nyoverhalt. Jeg sa jeg var litt skeptisk med såppas lav utveksling, men han sa det ville passe fint ettersom jeg har turbo. Hva tror dere? Må vel være mer idealt med den, enn orginal 320 diff uten brems? Snakk om en e36 320. Bilen i signaturen.
Ad|oS Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Med lavere utveksling vil du egentlig få litt tregere aks, men da du har turbo i bilen veier jo dette mye opp mot det. Dessuten vil jeg tro at en M3-diff tåler ekstra hk bedre enn en 320-diff
Dirty Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 husk at du må bytte nedre del av mellomakslingen for at den skal passe
OLEZZ Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Skrevet Mai 29, 2008 Ja. Jeg får med alt jeg trenger for montering sa han. Uansett. Det kan vel ikke ha så veldig mye å si på aksen? Er egentlig ikke intressert i å miste så mye aks. Ellers har han en M3 3.91 utveksling. Hvordan vil den bli i forhold til 320 utvekslingen? Han var fast bestemt på 3.23 kontra 3.91. Må jo såklart ha m3 diff, da jeg trenger noe som holder.
///Mysild Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 320 diffene har vel 3.44 om jeg ikke tar helt feil... og mindre tall, jo høyere fart og mindre giring og mer fart på hvert gir... 3.91, blir vel giring i et sett og toppfart på 180
OLEZZ Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Skrevet Mai 29, 2008 kanskje litt drøyt med toppfart på ca 180. Uansett er det litt kjipt at den ikke blir like villter som før. Får bare håpe den ikke blir veldig mye slappere.
Ad|oS Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Er jo bare 5-10% forskjell på utvekslinga, så blir jo ikke noen ekstrem forskjell. Går kanskje 10% raskere i hvert gir, så du mister ikke så veldig mye
///Mysild Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 kanskje litt drøyt med toppfart på ca 180.Uansett er det litt kjipt at den ikke blir like villter som før. Får bare håpe den ikke blir veldig mye slappere. jeg tullet jo med 180 da men tror neppe du merker forskjell en gang jeg... dirtydicky har 3.15 utveksling på 320, og han sin går likt som alle andre, bare han kan dra lenger på hvert gir, og derfor gire mindre
Steven Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 En original e36 325i vet jeg at blir levert med 3.15 diff. Så den 3.23 diffen passer nok godt for din bil med turbo og litt mer krefter enn originalt:) Kassene på 320 og 325 har kanskje forskjellig utveksling også, men det kan jeg ikke uttale meg så mye om. Jeg har i alle fall en e34 motor i min e30 med 318is kasse(samme som 320), jeg har 3.91 diff på nå å må gire hele tiden. Ganske bra aks og spinner meg opp til tredje.Men det blir for mye stress med all den giringen og høyt turtall hele tiden. Så jeg har fått tak i 2.93 diff fra en 325e e30 og skal bytte så fort jeg får tid. Jeg vil anbefale lav utveksling for høyere toppfart og lengre gir hvis du ikke skal bruke bilen på bane osv.
OLEZZ Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Skrevet Mai 29, 2008 Tror nok ikke toppfarten hadde blitt så mye mer enn 200 med den 3.91 diffen faktisk. ca 3500rpm på 5 gir, da lå jeg i 100, med den orginale diffen. Ellers får jeg vel gå for 3.23 da.
Steven Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Tror nok ikke toppfarten hadde blitt så mye mer enn 200 med den 3.91 diffen faktisk. ca 3500rpm på 5 gir, da lå jeg i 100, med den orginale diffen.Ellers får jeg vel gå for 3.23 da. Samme her, med min 3,91 diff ligger jeg nøyaktig på 3500 omdreininger i 100 km/t på speedometeret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå