Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey. Etter at diffen min rasa skal jeg kjøpe ny. snakka da med Dan fra diffsonline. Han anbefalte meg en m3 3.23 LSD diff, inkl drivaksler osv for 1345$ (6700kr, hvor frakt er inkl). Den var også nyoverhalt.

Jeg sa jeg var litt skeptisk med såppas lav utveksling, men han sa det ville passe fint ettersom jeg har turbo. Hva tror dere? Må vel være mer idealt med den, enn orginal 320 diff uten brems?

Snakk om en e36 320. Bilen i signaturen.

Skrevet

Med lavere utveksling vil du egentlig få litt tregere aks, men da du har turbo i bilen veier jo dette mye opp mot det. Dessuten vil jeg tro at en M3-diff tåler ekstra hk bedre enn en 320-diff

Skrevet

Ja. Jeg får med alt jeg trenger for montering sa han.

Uansett. Det kan vel ikke ha så veldig mye å si på aksen? Er egentlig ikke intressert i å miste så mye aks.

Ellers har han en M3 3.91 utveksling. Hvordan vil den bli i forhold til 320 utvekslingen? Han var fast bestemt på 3.23 kontra 3.91.

Må jo såklart ha m3 diff, da jeg trenger noe som holder.

Skrevet

320 diffene har vel 3.44 om jeg ikke tar helt feil... og mindre tall, jo høyere fart og mindre giring og mer fart på hvert gir... 3.91, blir vel giring i et sett og toppfart på 180 :-P

Skrevet

kanskje litt drøyt med toppfart på ca 180.

Uansett er det litt kjipt at den ikke blir like villter som før. Får bare håpe den ikke blir veldig mye slappere.

Skrevet

Er jo bare 5-10% forskjell på utvekslinga, så blir jo ikke noen ekstrem forskjell. Går kanskje 10% raskere i hvert gir, så du mister ikke så veldig mye

Skrevet
kanskje litt drøyt med toppfart på ca 180.

Uansett er det litt kjipt at den ikke blir like villter som før. Får bare håpe den ikke blir veldig mye slappere.

jeg tullet jo med 180 da ;-) men tror neppe du merker forskjell en gang jeg...

dirtydicky har 3.15 utveksling på 320, og han sin går likt som alle andre, bare han kan dra lenger på hvert gir, og derfor gire mindre ;-)

Skrevet

En original e36 325i vet jeg at blir levert med 3.15 diff. Så den 3.23 diffen passer nok godt for din bil med turbo og litt mer krefter enn originalt:) Kassene på 320 og 325 har kanskje forskjellig utveksling også, men det kan jeg ikke uttale meg så mye om. Jeg har i alle fall en e34 motor i min e30 med 318is kasse(samme som 320), jeg har 3.91 diff på nå å må gire hele tiden. Ganske bra aks og spinner meg opp til tredje.Men det blir for mye stress med all den giringen og høyt turtall hele tiden. Så jeg har fått tak i 2.93 diff fra en 325e e30 og skal bytte så fort jeg får tid. Jeg vil anbefale lav utveksling for høyere toppfart og lengre gir hvis du ikke skal bruke bilen på bane osv. :D

Skrevet

Tror nok ikke toppfarten hadde blitt så mye mer enn 200 med den 3.91 diffen faktisk. ca 3500rpm på 5 gir, da lå jeg i 100, med den orginale diffen.

Ellers får jeg vel gå for 3.23 da.

Skrevet
Tror nok ikke toppfarten hadde blitt så mye mer enn 200 med den 3.91 diffen faktisk. ca 3500rpm på 5 gir, da lå jeg i 100, med den orginale diffen.

Ellers får jeg vel gå for 3.23 da.

Samme her, med min 3,91 diff ligger jeg nøyaktig på 3500 omdreininger i 100 km/t på speedometeret :o:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...