Xsess Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Dette er sikkert noe alle føler gå igjen, det jeg lurer på er hva er de svakeste punktene på en M50B25 for overladning. hva BØR gjøres for å kjøre 0.8 i trykk?
Steven Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 Dette kunne vært veldig interessant å fått svar på! Kan også liste opp hva som må gjøres for å ha en holdbar motor på de forskjellige trykkene hvis noen vet dette av egen erfaring osv
Turbo-Tommy Skrevet September 17, 2008 Skrevet September 17, 2008 Vet ikke enda nøyaktig hva som er viktig på disse motorene, men holder på med et turboprosjekt selv. Men utifra det jeg vet generelt sett, er en god mapping veldig viktig. Og problemet med å kjøre høyt trykk på 10:1 i kompresjon kommer ofte av dårlig turbovalg, som f.eks kinaturboen som oftest følger med billige kit. Jo bedre turbo man velger, med stor turbin\eksoshus, jo mindre mottrykk får man, og da slipper man tenningsbank som oftest er grunnen til at man tar livet av motorer. Det har blant annet vært kjørt 2bar ladetrykk på en motor med 9.4:1 i kompresjon på vanlig blyfri 98, men da ikke med kinaturbo. Har også forstått det slik at det er et par i statene som kjører over 1bar ladetrykk på uåpnet M50 motor, men da heller ikke med kinaturbo.
camxer Skrevet September 17, 2008 Skrevet September 17, 2008 fra det jeg har fått med meg så går det greit med 0,5 pluss tilleggsprut og chip. Jeg har planer om å lade 1bar og da har jeg blitt fortalt at jeg må senke kompresjon og det skal jeg gjøre med 3.5 mm mls stålpakning. Som turbo tommy sier er mapping noe av det viktigste hvis du skal ha en motor som holder ved høyere ladetrykk. Les litt på prosjekttrådene og stikk innom ppf sitt forum så lærer dere mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå