Stb Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 En fin dag var det, da jeg skulle montere på haifinne på min 528 touring. Men så skjedde noe...... Da jeg tok opp bakluka for å sjekke at luka ikke kom i konflikt med hai finna, så smalt det i hengselen på passasjersiden. luka mistet da all kraften sin. Aaarg... Noen som har noe tips til reperasjon, uten at den må leveres inn og betale noe helt sinnsykt i verksted regning???
mhane Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Det ligger vel en gassdemper innover taket der, eller roter jeg med E34 nå? Det er vel mest sannsynlig den som har tatt kvelden.
kuanov Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Gassdemperen som går innover mellom tak og tak-trekk, er vel til vindu-luken. Var det den som mistet all kraft?? På E34 går det hvertfall 1 på hver side innover i taket. Om det er hele bakluken, så er det vel 2 synlige gassdempere på hver side.
hillmar Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Nei, på E39 ligger demperne til både glass og luke inn i taket. De er et lite helvete å bytte uten spesialverktøy, men det går. Lykke til
Bonden Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Smellet du hørte var nok spiralfæra som knakk det er ganske vanlig ,bytt både demper og fjær når du har dette fra hværandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå