Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
  ///Mysild skrev:
z3 er en egen bil type... samme som e34, og e36 liksom... ;-)

jeg har den m3 stanga, slapp vel 2 cm mer giring til hvert gir...absolutt verdt pengene!

Ja, vet at z3 er en egen modell, men finner ikke shortshift til den hos GS. Kun hos Schmiedmann. Men den er den samme som du får te E34 også.. bare at den er såkalt "supershort"

Men den m3 stanga.. er den no kortere eller? er så utrulig lang den jeg har nå nemlig :?

Skrevet

stanga er ikke kortere i høyden, men den er lenger under, slik at den flytter seg mer nede i bunn selv om du flytter likt oppe... hvis du skjønner... du må søke på z3M den har den korte stanga orginalt ;-)

Skrevet

okey!?

alle er like lange på oversiden... da må du til og kappe på den stanga du har... men giringa blir ikke kortere...

eller så må du kjøpe m3 stang og kappe den... men du har ikke noe ettermonterte greier fra forrige eier?

Skrevet
  ///Mysild skrev:
okey!?

alle er like lange på oversiden... da må du til og kappe på den stanga du har... men giringa blir ikke kortere...

eller så må du kjøpe m3 stang og kappe den... men du har ikke noe ettermonterte greier fra forrige eier?

De er det ja.. Men blir vel bedre med kortere vanding uansett.. blir nok M3 stanga da.. sånn passe pris også.. takker for hjelpen :wink:

Skrevet
  ///Mysild skrev:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Short_Shift/pic2.jpg

her ser du orginal stang og en uuc shortshift... ca like lange over kula ;-)

men det er under forskjellen ligger ;-)

den til uuc er like lang(kort) som orginal m3 ;-)

I see :wink:

ser også det at Schmiedmann har 2 støkker.. den har en som er speial laget for maksimalt rusering av vandring.. Mange cm trur du forsvinner da a tru?.. 2.5 til 3 kanskje?

Skrevet

ja, mulig... :-) men du må nok til å bøye den stanga under da, men hvis du har bukk å sette bilen på, er det jo ikke noe problem... værre å ligge med bilen på brystkassa og så skal til å skru inn og ut :-P hehe...

Skrevet
  ///Mysild skrev:
ja, mulig... :-) men du må nok til å bøye den stanga under da, men hvis du har bukk å sette bilen på, er det jo ikke noe problem... værre å ligge med bilen på brystkassa og så skal til å skru inn og ut :-P hehe...

må jeg under bilen å jobbe ja.. nei, da er det værre.. har ikke garasje eller bukk.. så da blir nok orginal M3 vis jeg slepper å under bilen :P

Skrevet

du må under bilen, men du slipper å skru ;-) hehe... du må bare ta ut ei låseskive og dra ut en splint, det er det eneste... ligger en DIY til shortshift i linken til venstre her ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...