Gå til innhold

Kan jeg bruke en euro 4 maskin i en euro 3 bil

Padi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 320 diesel 2003 model som maskinen min har havarert på. Bilen er kun gått 118000km men tyskimpotert. Så da har jeg ingen rettigheter som reklamasjon osv.

Jeg hvet jeg kan reklamere til firmaet som jeg kjøpte bilen av. Jeg holder på med en sak der, men tror ikke jeg kommer noen vei.

Bavaria har taksert bilen til 125000 kr og det er for mye for meg til å fikse.

Men som topicen sier lurer jeg på om maskiner som har stått i en euro 4 bil passer i en euro 3 bil.

Jeg har funnet en maskin i Tyskland som er euro 4, men bmw er ikke sikker på om dette går. Det de er redd for er motorstyringen. De ser inne på dataen sin at det er forskjell på min styring som er euro3 og maskinen som jeg har funnet som er euro 4.

Det som jeg trodde var hovedforskjellen på euro 3 og euro 4 var miljøkravene til maskinene.

Er det noen som kan hjelpe meg her.

Tusen takk for svar.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvist jeg ikke husker feil så må du ha ny flexi rør på dette røret sitter partikkelfilteret.

det vil si at vist du får motoren MÅ du ha med ALT av ventiler styringer osv+ du trenger DDE Styreenheten.

og skal du jøre jobben eller skal bmw?

du må også skrive ut koblingsjema på DDE fra sin gamle motor samt koblingsjema fra den Nye motoren før å samennligne inn og ut singnalene!

da tenker jeg vidre til andre styreenheter.

det jeg anbefaler er at du får tak i en komplett motor med alt. da blir det enklere å jøre jobben og billiere! og men du må da sjekke inn ut signalene fra dde til andre styreenheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Det er BMW som skal gjøre jobben for meg.

Men hvis det er en kjempe jobb å gjøre så gidder jeg ikke.

Da får jeg leite etter en maskin fra 2003 heller.

Ja jeg er helt enige i det med at BMWAG skal vær med å dekke dette. Men Bavaria sier at det ikke er vits å søke om hjelp en gang. BMW Tyskland gir kun tre års reklamasjon på nye biler og to år garangti. Bmw Norge vil ikke hjelpe p.g.a det ikke er de som har tatt bilen inn til Norge.

Jeg har leita rundt om kring på nettet men finner ikke noe maskin fra 2003. Er det noen som hvet hvor jeg kan finne brukte maskiner til denne bilen på nett.

Bvavaria skulle ringe BMW Norge på mandag og høre med de om euro04 går inn i en euro 03 bil, så vi får se om det kommer noen fornuftige svar.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg ville gåt for å bytte til euro 4 motor denne motoren har en anen motorstyring og det sitter elektrisk styrt turbo på denne (mulig det går men kan skape problemer senere).Dette er vel en rein reklamasjonssak over for den du har kjøpt bilen av , du har som kjøper 5 års rekalmasjonsrett over for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...