hylle Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Leste dette på bilinform.no jeg har nøyaktig det samme problemet, på min bmw e32 730.. Volvo 240 87 mod, ca 280 000 km. Bilen gir varmluft fra "åpningene" langs frontruta uavhengig om viften står på eller ikke, og uavhengig av om jeg justerer den mellom kald- og varmluft. Den gir m.a.o varmluft uansett. Den gir "varmluft" uansett, men blir bare enda varmere om jeg justerer den opp. M.a.o gir den overhodet ikke kaldluft. Spjeldene på sidene og langs gulvet gir også bare varmluft om jeg skrur på vifta. Kort fortalt gir KUN de to "åpningene" i midtkonsollen på dashbordet riktig temperatur. Noen idè? Svar: Da kan jeg si med sikkerhet at et av spjeldene som regulerer/stenger for den varme luften er løsnet eller wier/stag har kommet ut av stilling! Da vil ikke den varme lufta som kommer i fra den varme varmeapparatradiatoren bli stoppet og da er det fritt frem for varm luft inn i kupeen. Sjekk wier og stag før du begynner å løsne på varmeapparat for det er en stor jobb på din bil! MITT spørsmål blir da.. Hva er wier/stag? og hvor finner jeg dette? evt hva må jeg skru ned for og komme til?! mvh Hylle.
Sir Hofstad Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Tror det er problem med vannventil som jeg tror du har. Ikke noe ekspert på E32...
hylle Posted May 30, 2008 Author Posted May 30, 2008 Hei, takk for svar Leita litt på google, fant frem til dette http://bmwe32.masscom.net/johan/waterva ... alves.html Han karen som har laget den turtorialen der mener iallefall at det må være styreenheten og ikke vannventilen.. hmm får se litt på dette imorgen! Noen andre som har noen ide/forslag til hva jeg bør sjekke opp som kan være problemet? mvh Hylle
Brasan Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Dette er et problem på min E-34 også ser det ut til. Noen som vet hvor man kan få tak i en rimelig styredel/tempregulator?
Kobar Posted May 31, 2008 Posted May 31, 2008 samme problem på min e36 noen som vet nøyaktig hvor disse delene sitter på disse bilen? vannventil, styreenhet.. har forøvrig skiftet motstanden til vifta!
hylle Posted June 1, 2008 Author Posted June 1, 2008 Bumper denne Dersom vannventilen (watervalve) blir veldig varm, betyr det da at den er gåen? Hvordan kan man sjekke om den er ødelagt? mvh Hylle.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now