berntsen Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 gjelder en e34 med m50b25.Skal gi ECU signal via brebonds lambda sonde og lurer på hvordan eg skal finne ut hvem av di som skal ha signalet.
Sir Hofstad Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Ligger det du måtte ønske her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker
Sir Hofstad Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Sent, og jobbet vannvittig mye denne uka også, bla med E36 som merkeverksted hadde gitt opp, hvor jeg fant 9 feil etter 30 min... Strandveien fant ikke feil. Kunne linet opp kabler og farger til deg, men litt sliten
berntsen Posted May 30, 2008 Author Posted May 30, 2008 Ja eg trenger bare vite hvilken av di to hvite som er signal. Men ska nok finne ut av det. Er på jakt etter pinne på hjernen turtallet er også
Sir Hofstad Posted May 31, 2008 Posted May 31, 2008 70 (gul)og 71 (sort) er signal inn til ECU, brun er jord og grønn/blå er fra oksygenfølerens varmerele. 74 er turtall ser det ut som, og kommer via bla datakontakt pin 11. Hvis dette er samme motorstyring som du har. Stemmer det ikke kan du gi beskjed skal jeg hente opp andre.
berntsen Posted June 3, 2008 Author Posted June 3, 2008 eg har to kvite ein svart og ein grå ledning eg. hmm..
verticalescape Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 eg har to kvite ein svart og ein grå ledning eg. hmm.. Ja, på kabelen til lambda har du det. Men på kontakten til lambda på ledn.nettet på bilen skifter den sorte & den grå, til sort & gul. Har samme problemet som deg, bare at jeg skal ha signal inn på tilleggs sprut.. Vet enda ikke om det er den gule eller den sorte som skal brukes...
Sir Hofstad Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 Signalet kommer fra pin 2 på kontakten. Mener å huske at det står nr inni kontakt. I allefall er det nr 70
verticalescape Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 Tusen takk Da blir jeg ferdig å koble opp sprutet i morgen
berntsen Posted June 6, 2008 Author Posted June 6, 2008 Skal sjekke dette i morgen på min også for nå drikker den bensin som ville h...... og går som en ræv på tomgang og lavt javnt turtall. Takker for info.
Sir Hofstad Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 Skal sjekke dette i morgen på min også for nå drikker den bensin som ville h...... og går som en ræv på tomgang og lavt javnt turtall. Takker for info. LMM?
berntsen Posted June 7, 2008 Author Posted June 7, 2008 Den var jo fin før eg turbo konverterte?PÅ tomgang skal da jo ha nada å si om den sitter en turbin på utblåsen. Eneste kan være om den er fintfølende på hvordan den sitter på slangen... altså om kontakten skal ligge eller peke oppover?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now