Gå til innhold

Abs/Antispinn virker ikke, MEN ingen lamper som lyser!

CEJ
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 520i 1997mod, Abs/Antispinn virker ikke, MEN ingen lamper som lyser!

tok diagnose på den, og den sa at abs sensor venstre fremhjul var gåen.

har nå byttet den(den så rimelig sliten ut ja!). Men verken abs eller antispinn virker ennå.

men det rare er at ingen lamper som lyser..

Noen tips? skal ta diagnose etterpå for å se om det kan være flere følere, men rart at ikke lamper som lyste..

har byttet bakstykket på tenningslåsen grunnet hatt 2 el feil, ene var at varme i førersetet ikke virket, og andre feilen var at tenningen skrudde seg av og på en gang etter at jeg hadde skrudd av. nå etter byttet virker varme i setene igjen, så hjalp jo litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde lignende problemer med min...skrudde litt og fant ut at lampene i instrumentet som skal indikere feil faktisk var fjernet! billig "reparasjon" har de vel tenkt.. ;) byttet instrument,og nå funker begge deler.. :) men det er ikke sikkert dette er feilen i ditt tilfelle..er vel en ganske uvanelig variasjon av problemet jeg har vært borti... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du sier der, er noe jeg har tenkt på, pga abs/antispinn virket ikke når jeg kjøpte bilen.. oppdaget det ved første snøfall.. så mulig forrige eier har triksa litt ja..

slettet alle feilkoder nå, og tatt diagnose på nytt og da står det at alt er ok med abs/antispinn..

Men jeg fikk følgende feil:

Instrument cluster com: EE ICM Internal error

Kan det være at det er noe tull med instrument panelet?

og s¨fikk jeg:

Lcm/ccm:

24 Communication with other modules

40 Thermical oil level sensor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vell litt mindre sannsynelig at det har vært noe triksing med bilen din da den ikke er ombygd?men alle "hjernene" er koblet slik at de henger sammen via instrumentpanelet,så dersom der er no småtteri av defekt kan det nok skape store problemer ja...hadde et lignende problem på e34'en jeg bygde om også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk følgende feil på diagnose:

Instrument cluster com: EE ICM Internal error

Kan det være at det er noe tull med instrument panelet?

og så fikk jeg:

Lcm/ccm:

24 Communication with other modules

40 Thermical oil level sensor

Noen som vet hva det betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg tatt ut instrumentet, og det er tydelig at noen har vært å skrudd der før meg!! åssen åpner man selve instrument boksen da? de plastgreiene som ser ut som "kryss" skal vris til de er i sporet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var instrument montert igjen, og nå virker alt!

testet antispinn oppover bakken her, og fungerer bra :D

var kun abs føler venstre foran samt klistra over diodene..

regner med at forrige eier teipet over dem istedefor å sette den på verksted, billig løsning.. faens idiot! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...