Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta ut rutene på bilen min for å ha på sotfilm, jeg har fått av dørtrekket osv, men jeg får ikke ruta ut av skinna som holder ruta inne i døra, den blanke, det sitter 2 stk klips med en tapp igjen, men jeg får ikke ut denne tappen.. er det noen enkel måte å gjøre det på? har prøvd å slå den ut med skrutrekker uten hell

Skrevet

Ta ut bakrute.. Veldig enkelt..

Riktig metode:

1. Sveiv ned ruta helt, ta tak i gummilista fremst på ruta og dra den vekk slik at du kommer til dekslet foran på døra.. Det sitter med 3 skruer som skrus ut og dekslet taes av

2. Dørtrekket taes av, og støttelistene til ruta, de som sitter nederst i vindusåpningen taes vekk..

3. Sveiv ruta litt opp slik att du kommer til der vindusheisen er festet til ruta.. Ta vekk splinten, og vipp festet ut av den hvite klossen ved hjelp av en stor trekker..

4 Da skal ruta være løs og skal kunne dras rett opp av døra..

5. Så kommer vi til den bakerste ruta. Dra nå vekk hele gummilista rundt hovedruta.. "stanga" mellom de to rutene er festet med 2 bolter i døra, og en skrue øverst.. Fjern disse og dytt "stanga" fremover. Mulig stanga må lirkes litt forsiktig så det ikke blir riper i denne..

6. Dra nå ruta fremover mot bilens front.. Da glir ruten ut MED gummilista rundt seg.. Fjern gummilista rundt den bakerste ruta og VOILA, der har du den andre ruta..

Lykke til...

Skrevet

aha nå gikk det så mye meget bedre, for det vi prøvde også var å ta av klipsen og så bryte ut det staget, men vi turte ikke ta i alt for mye så vi trudde att vi heller skulle ta ut klipsene, men prøvde med større skrutrekker som du skreiv da gikk det fint :) noen ganger må en visst bruke litt makt :P hehe.. takk for hjelpen iallefall, gikk som en drøm nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...