Gå til innhold

bmw e36 320i går varm! kom ikke som et sjokk.. hva er galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har kjøpt en e36 320i for 2 uker siden.

Bilen har fungert bra og jeg har brukt den en del siden jeg hentet den..

Jeg har eid flere 320i før og samtlige har gått varme! Er bmw bare dritten når det gjelder kjøling?? Det kom ikke som et sjokk, er helt vant med at e36ene jeg har hatt går varmt før eller siden. Bilen har ikke gått varm men den har vært på god vei men jeg har fått stoppet den hver gang. skjedde 2 ganger i dag.. Det dryppa litt kjøleveske fra midten under radiatoren også..

Det er aircondition i bilen, det er varmt i luften men den skal jo tåle og gå med kald luft.. Bilen ble plutselig sånn 5 over varm på nåla til det feltet som er etter den som går rett opp, Da stoppet jeg bilen, også venter jeg i en time ca også kjører jeg 1 km så blir den like varm igjen (tipper ca 100-110 grader..

Hva er årsaken? Tittet forran på kjølevifta som er til ac og den gikk ikke rundt :S Det har den gjort før.. Men det skal vel holde med den orginale som sitter bak radiatoren?

Kansje det er vannpumpa som har gått?

Er det mulig og være så uheldig eller er det noe lureri med dem jeg kjøpte bilen av?

Bilen var veldig velholdt og den hadde i følge selger stått i 2 år pga noen hadde arvet bilen og dem hadde ikke lappen enda osv...

I kontrakten huket vi at på at motoren ikke har noe problemer, den hadde jo ikke det heller tydeligvis ikke før nå! synes dette er merkelig..

Km stand er 135 og det er en 96 modell med "helsvart" motor, Har denne nye type vannpumpe?

Skrevet

satt på et ekte k&n filter på gs med sånn slange som skal blåse kaldluft på filteret men det er nok ikke nok for det blir veldig varmt oppi der..

Kan bilen bli varm med kn filter siden jeg ikke har noe deksler som holder varmen unna?

Skrevet

kn filteret sitter skrudd rett innpå innsuget der.. så den er ganske nerme motoren uten kaldluft.. Tenkte kansje det kunne ha noe og si men det har kansje ikke noe og si på hvor varm luft motoren får..

Hmm.. Jævlig iriterende, får ha den på et verksted og feilsøke da og betale skjorta.. Skulle prøvd og heve kjøpet men jeg har styla den en del så det blir litt feil og bare levere den igjen også!

Skrevet

drypper det fra radiatoren , er det jo den,den skal være dønntett, uansett å mye trykk det blir i systemet.

radiatorene på de tidlige e3ene har elendig radiator, den sprekker mellom ekspansjonstanken

Skrevet

Bare en tanke.. Hvis vannpumpa er gåen (vanlig feil på e36), så kan reima slenge vann rundt i motor-rommet, slik at det kan se ut som radiatoren lekker ;)

Ville sjekka vannpumpa, på de gamle e36 modellene er det plastikk impeller, som har en tendens til å gå i stykker med årene. Det er stål impeller på de nye pumpene.

Skrevet

hadde ut radiatoren og der var det satt inn en sak med noe stål så det har nok vært lekkasje før og nå har det begynt og lekke igjen..

Kan dette være årsaken?

Nå er ny radiator montert og det ser bra ut nå..

Byttet ikke vannpumpe..

Har en 96 modell 320i m52 med "helsvart" motor den gamle eller nye pumpa?

Denne motoren er svart på vanosen også, er denne oppgradert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...